خبر فوری
کانون خبرنگاران نبأ: معاون درمان تأمین اجتماعی گفت: در کشورمان به طور متوسط هر ایرانی چهار ساعت در فضای مجازی مشغول مطالعه است، این فضا ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش مفاهیم طب اسلامی و مفاهیم قرآن و عترت و نهایتاً ایجاد یک الگوی اسلامی، قرآنی برای مردم است.

فضای مجازی ظرفیتی برای گسترش مفاهیم طب اسلامی

محمدعلی همتی، معاون درمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با بیان ضرورت گردهمایی جامعه پزشکی زیر پرچم قرآن در همایش‌هایی همچون قرآن، عترت و سلامت اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این نوع همایش‌ها ایجاد ارتباط بین مفاهیم عمیق و معنوی قرآن، عترت و سلامت است.
وی گسترش مفاهیم قرآنی به طور عمیق و گسترده در بین جامعه پزشکی، بررسی و جست و جو در مسائل پژوهشی در زمینه ارتباط بین مفاهیم قرآن، عترت و سلامت و جمع‌آوری مطالعات و تحقیقات این حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

ارتباط بین اقتصاد مقاومتی با مفاهیم پزشکی

همتی با اشاره به ارتباط بین اقتصاد مقاومتی با مفاهیم پزشکی و ارتباط آن با عملکرد حوزه سلامت کشور گفت: در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت در حال برگزاری است که در کنار تمام مزایایی که برای مردم به‌ خصوص بیمه شدگان تأمین اجتماعی دارد، قاعدتاً هزینه‌های سنگینی را نیز برای نظام سلامت کشور و سازمان‌های دیگر ایجاد کرده از این رو مفاهیم اقتصاد مقاومتی در رابطه تعادل بین منابع و مصالح و کنترل هزینه‌های سلامت بحث‌های کارشناسی را می‌ط‌لبد که در همایش هفته گذشته انجام شد و امیدوارم ثمره این بحث‌ها ما را به سمتی ببرد که بتوانیم از این کار بزرگی که تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت در کشور راه انداختیم حفاظت کنیم و آن را پیش ببریم.

معاون درمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: به دلیل اینکه در کشورمان به طور متوسط هر ایرانی چهار ساعت در فضای مجازی مشغول مطالعه است، این فضا را ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش مفاهیم طب اسلامی و مفاهیم قرآن و عترت و نهایتاً ایجاد یک الگوی اسلامی، قرآنی برای مردم است و همکاران ما از این فضا می‌توانند بهترین بهره برداری را داشته باشند که در این همایش راهکارهای لازم توسط اساتید ارائه شد.

رابطه بین طب و قرآن

وی با تأکید بر این مطالب که قرآن کتاب طب نیست، بلکه کتاب زندگی است، تصریح کرد: مفاهیمی که تحت عنوان توصیه‌های پزشکی در قرآن به آن اشاره شده مفاهیم پرمغزی است که با وجود گذشت سال‌ها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که با طب جدید هماهنگ و است و هیچ‌گونه تناقضی در مفاهیم قرآن با طب جدید وجود ندارد و این یکی از برجستگی‌های قرآن است و توصیه‌هایی که قرآن درباره سلامت در ابعاد جسمی، روانی و معنوی دارد سرمشق و الگوی خوبی برای مردم ما خواهد بود.

همتی تصریح کرد: عمل به توصیه‌هایی قرآن کریم در رابطه با طب طبیعتاً باعث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. به طور مثال می‌توان به یکی از موارد مذهبی که به آن توجه بسیاری شده اشاره کرد که، در دین ما گفته شده تا زمانی که گرسنه نشدی دست به غذا نبر و تا کامل سیر نشده‌ای دست از غذا بکش، و این امر یکی از توصیه‌های مهم در زمینه پزشکی است که رعایت آن سبب جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها مانند: بیماری قلبی، گوارش و سرطان که الان به عنوان معضل جامعه هستند می‌شود.

زینب رحیمی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید