خبر فوری
حسین مقدم کیا : شناسایی نخبگان جوان و نوجوان قرآنی در محله‌ها آغاز شده است

حسین مقدم کیا : شناسایی نخبگان جوان و نوجوان قرآنی در محله‌ها آغاز شده است

هرمزبان – حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با اشاره به اینکه رویکرد طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌ها محله، مسجد و مدرسه محوری است، گفت: در این راستا سیاست راهبردی طرح شناسایی نخبگان قرآنی از بین نوجوانان و جوانان در  محله‌ها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ؛ حسین مقدم کیا روز یکشنبه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و فعالان قرآنی در بندرعباس افزود: طرح ملی تلاوت به دنبال این است تا نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به علوم قرآنی در همه سطح از علاقه‌مندی و هوش قرآنی بتوانند در محله، مسجد و مدرسه محل تحصیل، یک قاری موفق باشد.

وی تاکید کرد: طرح ملی تلاوت همچنین به دنبال کشف و پرورش استعدادهای نهفته قرآنی نوجوانان و جوانان در استان‌ها است.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته طرح ملی تلاوت قرآن کریم، نخبگان قرآنی را پرورش و هدایت کرده است و اکنون آنان به مدیران مؤسسه های قرآنی، مشاوران قرآن و عترت تبدیل شده‌اند یا مشاوره می‌دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این نشست گفت: استعدادهای نهفته قرآنی در این استان وجود دارد و طرح ملی تلاوت می‌تواند به کشف این  استعدادها کمک کند.

اسماعیل جهانگیری با اشاره به اینکه هرمزگان می‌تواند قطب قرآنی کشور محسوب شود،تصریح کرد: باید از الگوهای موفق مؤسسه‌های قرآنی در رسیدن به اهداف جامعه قرآنی موفق بهره گرفته شود.
در استان هرمزگان، شهرستان میناب به طرح ملی تلاوت پیوسته است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید