خبر فوری

همه باید شکرگزار نعمت انقلاب باشیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یک صد و پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و نایب رئیس شورا، حجت الاسلام فصیحی مسئول دفتر دکتر لاریجانی نماینده مردم شریف قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دیگر مدیران کل استان و اعضای شورا در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شرعی و تسلیت درگذشت این عالم ربانی، اظهار داشت: در ایام دهه بصیرت هستیم که با حرکت انقلابی خیل عظیمی از ملت در سراسر کشور در نهم دی ماه آغاز و در نوزدهم دی ماه که قیام ارزشمند مردم قم در سال ۵۶ می‌باشد پایان می‌یابد و این روزها و این ایام بسیار گرانقدر و مهم هستند و همه ما در روز نوزدهم دی ماه در محضر رهبر عزیزمان ارمغان خوبی از انسجام و وحدت را برای ایشان داشته باشیم و باید شکرگزار این نعمت، نعمت ولایت، انقلاب و اسلام باشیم و در این ایامی که دشمن به کشور ما چشم دوخته باید پیروی از ولایت فقیه را سرلوحه کارخود قرار داده و از آرمان‌های و ارزش‌های انقلابمان دفاع کنیم.

بحث فرهنگی از تمام محورهای دیگر طرح اقتصاد مقاومتی مهم‌تر است

سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه قم نیز در این جلسه در خصوص ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی گفت:‌ از بهمن ١٣٩٣ که فرمان مقام معظم رهبری، در قالب ٢۴ بند ابلاغ شد، در مجموع به دو مقوله بسیار مهم برخورد می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب در این دو حوزه از مسئولان و مردم انتظار ویژه داشتند که خلاصه آن تقویت تولید داخلی و ملی و بحث اشاعه فرهنگ جهادی بود.

وی در ادامه تأکید کرد: ما در مقوله و مسئله‌ای که بخواهیم ورود کنیم مقدمه و پایه کار نیاز و کار فرهنگی ست که می‌تواند در همه مسائل حتی اقتصاد تحول و پیشرفت ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم ادامه داد: هر وقت در کشور ما بعد از انقلاب روحیه و کار جهادی وجود داشته شاهد تحول و پیشرفت بودیم.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی چهار حوزه عمده وجود دارد، محور اول محور علمی ست، محورهای بعدی نیز سیاسی، فرهنگی و اجرایی است که شاید در حوزه محور اجرایی کارها کم کم شروع شده ولی آنچه که مهم است و باید به آن توجه شود این است که در موفقیت این موضوع مبتنی به کار و تلاش دولت و مردم در کنار یکدیگر است، چرا مردم وظایفی دارند و دولت نیز مسئولیت‌های دارد، از این رو کار فرهنگی مناسب در حوزه اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 رضوی تصریح کرد: بحث فرهنگی از تمام محورهای دیگر طرح اقتصاد مقاومتی مهم‌تر است و باید در این حوزه تعارفات و منافع شخصی و جناحی و حزبی فراموش شود و همه به دنبال منافع ملی باشیم و همه باید کمک کنند تا منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری برآورده شده و مشکلات این حوزه مرتفع شود.

وی در ادامه پس از توضیح در خصوص فعالیت‌های اجرایی قم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: ما با مشکلاتی نظیر مشکلات بانکی، مالیاتی، نوسانات قیمت‌ها بخصوص ارز روبرو بودیم اما اقدامات خوبی در همه این حوزه‌ها صورت گرفت، به ویژه در مسائلی نظیر مبارزه با قاچاق کالا، سرمایه گذاری و… فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته، منتها در بحث فرهنگ به عنوان یکی از چهار مولفه اصلی طرح اقتصاد مقاومتی صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محور فعالیت‌های عمده خواهند بود ولی نباید به این دو دستگاه بسنده کرد و دیگر نهادها از مسئولیت‌های فرهنگی که در این حوزه دارند شانه خالی کنندو

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم ادامه داد: در حوزه طرح «گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی»، یکی از مواردی که بر دوش صدا و سیما قرار داشته شده «الگوی رسانه‌ای تشویق مشارکت عمومی در تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف» است که باید روی آن برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

وی افزود: طراحی و اجرای طرح الگوی رسانه‌ای ترویج و تقویت رفتارهای اقتصادی خانواده‌ها و فعالان اقتصادی نیز از مواردی است که در سطح استان و کشور برای صدا و سیما تکلیف شده است و بحث بهره گیری از ظرفیت رویدادها و آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای افزایش و جلب مشارکت همگانی در حمایت از تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده گرفته است.

رضوی تأکید کرد: ما در مسائل فرهنگی در بخش اقتصاد نقاط ضعف فراوان داریم که همه باید بطوری جدی برای اصلاح آن‌ها گام برداریم.

در ادامه این جلسه پس از اظهار نظر حاضرین در خصوص مسائل فرهنگی طرح اقتصاد مقاومتی، نصرت الله لطفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در خصوص دهه بصیرت و دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما امسال پس از هفت سال از برگزاری برنامه‌های دهه بصیرت با شکوه‌ترین برنامه‌ها را داشتیم که این خود پیام بسیار خوبی در پی داشت.

وی تصریح کرد: امسال هم برنامه‌ها را از مدرسه فیضیه آغاز کردیم و برای نخستین بار حضور بانوان را نیز در این محل را نیز داشتیم که بسیار شکوه‌مند و تحسین برانگیز بود.

وی گفت: حسن ختام برنامه‌های بزرگ دهه بصیرت دیدار مردم انقلابی قم با ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب است که از دورات حیات طیبه امام خمینی(ره) و تاکنون در محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) ادامه دارد که این دیدار از نعمات ویژه الهی محسوب می‌شود، و باید همگی قدردان این نعمت باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید