خبر فوری

جلیل رحیمی جهان آبادی: نسل‌کشی فلسطینیان، رژیم صهیونیستی را پای میز محاکمه لاهه کشاند

هرمزبان –جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به بررسی پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم جنایتکار اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری که امروز دومین جلسه آن برگزار شد، گفت: آفریقای جنوبی زخم خورده آپارتاید و تبعیض نژادی بوده، بیش از هر کشوری به معنای نسل کشی و ظلم نژادی واقف است و آثار روحی و روانی آن را به خوبی درک می کند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به احتمال بی‌نتیجه بودن برگزاری چنین دادگاهی علیه اسرائیل به دلیل ماهیت رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی در هیچ زمینه‌ای تابعیتی از هیچ دستور بین المللی از سوی سازمان‌ها و نهادهای بین المللی ندارد؛ با این حال برگزاری چنین دادگاه‌هایی می‌تواند افکار عمومی جهان را روشن کند تا متوجه شوند که اقدامات این رژیم صرفا علیه مسلمانان نبوده بلکه علیه تمام جامعه بشریت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نتیجه حقوقی دادگاه لاهه درباره اقدامات اسرائیل که نسل کشی تشخیص داده شود یا خیر را به آینده واگذار کرد و افزود: با این حال طرح شکایت در دادگاه کیفری حتی اگر اسرائیل در آن عضویت نداشته باشد می‌تواند برخی مقامات این رژیم را تحت تعقیب قضایی قرار دهد چنانچه در گذشته شاهد پیگرد قانونی افرادی همچون قذافی، عمر البشیر و برخی مقامات صرب بودیم که حتی پای میز محاکمه کشیده شدند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به هیچ قراردادی نداشته و آمریکا همواره حامی آن است  و با کمک آنها توانسته به سلاح هسته ای دسترسی داشته بدون اینکه به هیچ قانونی درباره آن پایبند باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اشغالگری‌ها و تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی نسبت به سایر کشورها، خاطرنشان کرد: این اقدامات جلوی چشم نهادهای بین المللی انجام شده و آنها را به سخره گرفته است اما در نهایت اقدام آفریقای جنوبی نشان دهنده اراده و عزم کشورها برای مقابله با نسل کشی و نژادپرستی است که این شیوه می تواند از سوی سایر کشورها نیز دنبال شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید