خبر فوری

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

مهندسان “تحریم خاموش انتخابات” و کسانی که از ۲ سال قبل مشغول القای گزینه شرکت نکردن در انتخابات در ذهن کسانی از مردم بوده‌اند؛ اکنون از سایه بیرون آمده اند.

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان – «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

اخیراً ویدئویی منتشر شد که در آن آیت‌ا… سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل تذکر تندی را به یک فرماندار می‌دهد.

در این ویدئوی جالب که مربوط به یک مراسم افتتاحیه است، هنگامی که فرماندار به آیت‌ا… عاملی پیغام می‌دهد که امروز تولد مقام معظم رهبری است؛ آیت‌ا… عاملی در پشت بلندگو می‌گوید:

“سالروز ولادت مقام معظم رهبری را آقای فرماندار تبریک گفتند. تشکر می‌کنم. ولی ما از آقای فرماندار این را نمی‌خواهیم.

بلای کربلا به سر این آقا آوردید تا این افتتاحیه درست شود. اینها را درست کنید. وظیفه شما این است. نه اینجور چیزها را تبریک گفتن!

از سایر ادارات هم من واقعا گله دارم. اگر آقای استاندار نبودند این کار درست نمی‌شد. یکسال است این آقا را معطل کردید و حالا دارید تبریک می‌گویید!؟ “[۱]

*الحق و الانصاف اقدام بصیرانه و اعتراض عالمانه آیت‌ا… عاملی موجب آبروی اسلام و انقلاب و شاد شدن دل رهبری و مردم شد.

اقدامی قابل الگوبرداری در مقابل معدود مسئولان صحنه‌آرا و ناکارآمد که عامل کند شدن سرعت پیشرفت کشور هستند و مبتلی به بدعملی! اما در عوض زینت‌المجالس بودن را خوب بلدند و با حرف‌های دهان‌پرکن تقلا می‌کنند تا کسی متوجه بدعملی و ناکارآمدی‌های آنها نشود.

نمایشی غم‌انگیز که فقط و فقط با بصیرت و درایت انقلابی؛ نظیر آنچه که آیت‌ا… عاملی به خرج دادند رسوا می‌شود.

پیش از این یکی از نمایندگان مجلس نیز خواستار قرائت روزانه قرآن توسط نمایندگان در مجلس شده بود. اقدامی که البته مورد انتقاد گسترده فعالان سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت و آنها تأکید کردند که مجلس جای کار کردن است نه قرآن خواندن!

***

قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

سیدحسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح‌طلب و از حامیان تحریم انتخابات در بخشی از یک یادداشت در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های دولت جدید اعم از رئیس‌جمهور و حتی قوه قضائیه که با هم نیز انتخاب شدند، جلب اعتماد از دست‌رفته مردم است.

او همچنین می‌نویسد: مردم اگر ببینند که خدمتگزارانی هستند که در راستای حل مسائل تلاش می‌کنند و با آنها صادق هستند، اعتماد و اطمینان‌شان آرام آرام جلب می‌شود! [۲]

*مدعای عجیب “بی‌اعتمادی مردم به نظام اسلامی” در کشوری که شاهد تشییع چندین میلیونی شهید سردار سلیمانی است، میزان پرداختی مالیات‌های مردم بیشتر از درآمدهای نفتی است، گزارش‌های مربوط به کمک‌های مالی پرداختی مردم به نهادهای خیریه امین نظام حاکی از افزایش‌های چشمگیر است [۳] و قوانین موضوعه کشور نیز تماما توسط مردم اجرا می‌شود؛ یک ادعای بی‌سند و مضحک است.

دقت شود که منظور آقایان از بی‌اعتمادی مردم و حرف باطلی به نام “کاهش سرمایه اجتماعی نظام”، کم شدن مشارکت مردم در انتخابات‌های اخیر است!

رویدادی تلخ که صرفا و فقط به دلیل طرح مهندسی اصلاح‌طلبان مبنی بر “تحریم خاموش انتخابات” رخ داد و البته به اعتماد و سرمایه اجتماعی هیچ ربط وثیقی ندارد.

بماند که آقایان مدعای از دست رفتن اعتماد مردم به نظام را از مدت‌ها قبل از انتخابات ۹۸ نیز مطرح می‌کردند.

تأکید بر حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات یک امر صحیح است اما بهانه‌جویی از قِبل آن و دستمایه ساختن مشارکتی که همواره می‌تواند کم یا زیاد باشد! علیه نظام اسلامی؛ یک ذنب لایغفر و یک حرکت شیطنت‌آمیز است که سابقه آنرا در “تاریخ جنگ صفین” نیز خوانده‌ایم.

این نکته نیز قابل اشاره است که میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر نسبت به انتخابات قبلی به میزان “۹ درصد” افزایش پیدا کرد که البته قرار است این مقوله در صحبت‌های مدعیان کم شدن اعتماد مردم به نظام مورد اعتنا قرار نگیرد!

بحث کاهش اعتماد مردم به یک نظام سیاسی از نشانه‌های واضحی برخوردار است که خواص کشور بایستی برای عقیم گذاشتن توطئه دشمن؛ نسبت به تبیین آنها در نزد افکار عمومی، عمارگونه اقدام کنند.

***

مهندسان “تحریم خاموش انتخابات” از سایه بیرون آمدند

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

محسن میردامادی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت امتداد نو در پاسخ به این سؤال که “آقای مرعشی در گفت‌وگویی گفته اند که کارگزاران در آینده در ائتلاف‌هایی حضور خواهد داشت که اصل سیاست مشارکت در انتخابات را پذیرفته باشند. نظر شما در این باره چیست؟ ” اظهار کرده است:

“برخی از گروه ها و نیروهای اصلاح طلب چنین دیدگاهی دارند که به هرقیمت و شکلی باید در انتخابات حضور داشته باشند که نمونه اخیر آن هم همین انتخابات بود که به وضوح مهندسی شدن انتخابات و معلوم بودن نتیجه قبل از انتخابات مشخص بود اما نظرشان بر حضور و حمایت از یک نامزد بود. این دیدگاه حتی این را هم می پذیرد که اگر در انتخاباتی نامزد اصلاح طلب نبود از نامزد دیگری حمایت کنیم. طبعا گروه ها و نیروهایی هستند که این دیدگاه را قبول ندارند و ضمن اذعان به اهمیت صندوق رای و نقش تعیین کننده آن در اصلاح حکمرانی اما بر این نظر هستند که شرکت در انتخابات یک قاعده است و ما به طور معمول باید در انتخابات شرکت کنیم اما هر قاعده ای میتواند استثناهایی داشته باشد و در صورت پیش آمدن شرایط استثنایی می توانیم در انتخابات حضور پیدا نکنیم، مانند زمانی که انتخابات بی معنی شده و از مفهوم خود تهی میشود. حضور در چنین انتخاباتی حتی می تواند به تضعیف نقش صندوق رای کمک کند. لذا ضمن احترام به نظر آقای مرعشی، با این نظر که باید در هر شرایطی در انتخابات حضور پیدا کرد موافق نیستم. “[۴]

 

*در گام اول پر واضح است که اگر فعالان فتنه ۸۸ از آن گناه بزرگ توبه کرده بودند؛ امروز شاهد تکرار همان حرف‌ها از لسان اینان و تأکید دوباره بر “مهندسی شدن انتخابات در ایران” نبودیم!

در گام بعد نیز بایستی به آقای میردامادی و دوستان تحریمی ایشان خاطرنشان کرد کسی که دست به مهندسی انتخابات زد “هسته سخت اصلاحات” و امثال همین آقایان بودند…

افرادی که از ۲ سال قبل پروژه “تحریم خاموش انتخابات” و رویکرد عدم معرفی نامزد را در دستور کار گذاشتند، نجبایی مثل عارف و خرازی را خانه‌نشین کردند و به جای آنها چهره سابقه‌داری مثل تاجزاده را به عنوان نامزد عرصه انتخابات معرفی کردند و تا توانستند از اوضاع کشور سیاه‌نمایی کردند تا از مشارکت مردم در انتخابات بکاهند.

و گرنه انتخابات همان انتخابات بود و ساختار قانونی و نظارتی هم همان ساختار.

همان انتخابات و همان ساختاری که برخی از داوطلبان نامزدی را رد و برخی دیگر را تأیید کرد و شرایط مساوی برای تبلیغ نامزدها را نیز بوجود آورد. ساختاری که اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ بر اساس همان قدرت اجرایی را به دست گرفتند اما اکنون که به دلیل کارنامه سیاه خود و با رأی مردم طرد شده‌اند از مهندسی شدن انتخابات دم می‌زنند!

این گناه مردم و نظام نیست که امثال آقای میردامادی تاجزاده را اصلاح‌طلب می‌دانند اما همتی و مهرعلیزاده و عارف را خیر!

برخی محافل تحلیلی معتقدند ستاد هسته سخت اصلاحات با رویکرد تحریم انتخابات و اعلام مرگ اصلاحات صندوق‌محور عملا از حیطه فعالیت داخل نظام خارج شده و به سمت فعالیت‌های آنارشیستی و البته مسلحانه حرکت کرده است.

در مقابل اما احزابی مثل کارگزاران، حزب ندا و برخی دیگری از احزاب اصلاح‌طلب که بر رویکرد دموکراتیک و حضور در انتخابات تأکید دارند؛ رخ جدید اصلاح‌طلبی در ایران هستند که بایستی من‌بعد در نگاه به اصلاح‌طلبی متوجه انفکاک آنها بود.

هجوم و ابراز خشم اعضای هسته سخت اصلاحات و بیسمارکهای چپی که دیکتاتوری آنها شهره خاص و عام است علیه نجبای اصلاح‌طلب و معتقدان به حضور در فرایند دموکراتیک؛ امری محتوم بود که همه می‌دانستند پس از انتخابات، رخ خواهد داد. [۵]

***

1_ mshrgh.ir/1246071

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/318557

3_ mshrgh.ir/1200055

4_ http://emtedad.news/print/?id=3126

5_ mshrgh.ir/1240929

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید