خبر فوری

تجار بومی بندرلنگه در استان‌های همجوار فعالیت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، یکشنبه شب محمود شریفی در شورای اداری شهرستان بندرلنگه، اظهار داشت: یکی ازخواسته‌های مردم بندرلنگه، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اداره بنادر شهرستان بندرلنگه، همانند بندر شهید رجائی است و این فعال بودن اداره بنادر باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم این بندر خواهد شد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته شاهد این بودیم که به مرور زمان تجار و کسانی که کار اقتصادی در این بندر انجام می‌دادند از شهر خارج شده و حوزه فعالیت خود را به استان بوشهر و مرکز استان انتقال دادند، هر وقت هم عنوان شده که چرا استان بوشهر از معافیت‌های مالیاتی برخوردار است، اعلام داشتند این استان تخلف می‌کند وما حاضر به تخلف نیستیم و اگر واقعا تخلف در مرکز استان و بوشهر نیز صورت می‌گیرد چرا برخوردی آنان صورت نمی‌شود

رئیس شورای شهر بندرلنگه اضافه کرد: در حال حاضر تجار بومی در این شهر فعالیت نمی‌کنند و با مذاکراتی که با رئیس اداره بنادر بندرلنگه داشتیم، می‌شود شرایطی را ایجاد کرد تا مردم به نحو مطلوب از ظرفیت‌های این بندر استفاده کنند، لایروبی بنادر بندرلنگه تا 5 متر صورت گرفته، که کشتی‌هایی با تناژ بالا نمی‌توانند پهلو بگیرند اگر این لایروبی به 9 متر برسد کشتی ها 10 تن و 20 تن میتوانند وارد این بندرشوند.

شریفی باگلایه از عدم گازرسانی شهرستان بندرلنگه، اضافه کرد: برای بندرلنگه جای تاسف است، شهری که مرکز غرب استان است و در سنوات گذشته شهرستان‌های بستک و پارسیان نیز از بخش‌های این شهرستان بودند از گاز محروم باشد.

وی گفت: با درخواست از استاندار هرمزگان جاده محور بندرعباس به سمت عسلویه مدت‌هاست که کار انجام می‌شود ولی درخواست داریم که در این روند وساخت جاده تسریع حاصل شود.

رئیس شورای شهر بندرلنگه در پایان یادآور شد: متوقف ماندن پروژه کمربندی باعث شده که ماشین‌های سنگین که به گمرک مراجعه می‎کنند از وسط شهر عبور کنند که همین باعث خساراتی را به آسفالت این بندر وارد آورد، جاده کمربندی که از روز اول گفتند که اعتبارش موجود است ولی تا حالا انجام نشده، از مسوولین مربوط می‌خواهیم سریعتر این کار انجام و به بهره‌برداری برسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید