خبر فوری

لزوم توجه نمایندگان با نیازهای روز کشور و نجات مردم /نماینده مردم بودن کار سختی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس مازندران؛ عبدالوحید فیاضی از نمایندگان سابق مردم در مجلس نهم شورای اسلامی از شهرستان نور این بار در مجلس یازدهم به عنوان داوطلب آمادگی خود را برای کاندیداتوری این دوره از انتخابات اعلام کرده است، در این راستا خبرگزاری فارس مازندران گفت‌وگویی با وی ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم؛

*صندلی مجلس را محفلی برای ثروت‌اندوزی نمی‌بینم 

فارس: هزینه انتخاباتی از کجا تأمین می‌شود؟ آیا حاضرید برای مردم به صورت شفاف اعلام کنید؟

فیاضی: هزینه چندانی برای این کار در نظر نگرفتم یعنی ندارم، در طول همه سال‌های خدمتم تلاش کردم که به وظیفه شرعی و قانونی‌ام عمل کنم و هیچ‌گاه صندلی مجلس را محفلی برای ثروت‌اندوزی نبینم که این را مردم می‌توانند قضاوت کنند.

محل زندگی‌ام قبل از دوران نمایندگی در خیابان نیمای شهرستان نور بود که الان هم همینجاست، من در بین همین مردم زندگی می‌کنم افتخار هم می‌کنم البته این خانه هم میراث پدری است، من باور دارم آنچه که موضع من در انتخابات است سرمایه‌گذاری فکری و اتکا به محبت و اعتماد مردم است، مردم یک بار دیگر با پای خودشان به صندوق‌های رأی می‌آیند و نماینده مردمی خودشان را انتخاب خواهند کرد.

*مردم به چهره‌هایی از جنس معلم رأی خواهند داد

فارس: با توجه به اینکه شما دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده بود ولی دوره دهم موفق به اخذ رأی نشدید، این بار هم مجدد داوطلب شدید فکر می‌کنید مردم به چه دلیل به شما رأی خواهند داد؟

فیاضی: بله. من یک دوره نماینده مردم بودم و در تنگناهای شدید برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی توانستم رأی قابل توجهی را اخذ کنم و نفر دوم انتخابات بشوم، همه می‌دانند من در مجلس اعلام کردم چه اتفاقاتی رخ داد که نتیجه‌اش آن شد، احساس می‌کنم با مراودات بیشتر تمایل کل کشور گرایش به چهره‌هایی که از جنس من معلم هستند بیشتر شده که این هم مشوق ماست.

برخی از اقداماتی که در گذشته به خاطر فشار مقامات امکان انجامش را نداشتیم حال شاید به خاطر شرایطی که در دولت پیش آمده است‌ که البته دولت در خیلی از جاها درمانده شده و باید مجلسی بیاید تا به دولت کمک کند پس ما هم می‌توانیم برای توسعه بیشتر و رفع ضعف در دولت کمک کنیم.

*فریاد نمایندگان نباید به نفع دولت باشد

فارس: مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی چیست و چنانچه شما مجددا وارد صحن مجلس بشوید برای اصلاح آن چه خواهید کرد؟

فیاضی: من مهم‌ترین ضعف مجلس را وکیل‌الدوله بودن نمایندگان مجلس می‌دانم، نمایندگان بسیاری به جای اینکه حرف مردم را بزنند و تریبون در مقابل‌شان فریاد برای مردم باشد، فریاد به نفع دولت شده است، نماینده باید فریادگر فریادهای مردم و صدا و زبان رسای مردم باشد و گرنه با این اوضاع مجلس وقتی که بنزین می‌شود فلان قیمت، در جواب باید ببینیم که مجلس تحرکات قبل و بعدش چه بوده است؟

مجلسی که نتواند مسائل را پیش‌بینی کند و مرکز پژوهش‌های مجلس کمیسیون اقتصادی مجلس نتواند کارش را به خوبی انجام بدهد پس مردم باید به که دل ببندند؟ مجلس مرکز تصمیم‌گیری است شاخص‌ترین ضعفش عدم ورود به حوزه‌های اقتصادی کلان و عقب‌گردی است که در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده است.

*لزوم  توجه نمایندگان با نیازهای روز کشور و نجات مردم 

فارس: مهم‌ترین کاری که در این دوره در مجلس شورای اسلامی  به زمین مانده شما می‌خواهید انجام بدهید چیست؟

 فیاضی: به نظرم دغدغه‌های نمایندگان باید خود مردم باشد نه شرایط سیاسی، غلبه حزبی و نه دولت، اصول را زیر پا نگذاریم، اگر مجلس بتواند با توجه به نیازهای روز کشور طی چهار سال تصمیم بگیرد و کشور را از بساطی که در آن  قرار گرفته رهایی ببخشید، خوب است.

فیاضی: باید بدانیم آورده‌های برجامی این مردم در این سرزمین برای رقبای ما چه بوده است؟ آیا آمریکا و اروپا در برجام برد داشتند یا باختند؟ این ماییم که امروز در شرایط بد تحریم هستیم و هیچ کس به فریاد ما نمی‌رسد و حرف‌های دیگر…که البته به وقتش خواهم گفت.

*فقدان نگرش سیستمی در مدیریت همه جانبه

فارس: مهم‌ترین مشکل استان مازندران چیست؟ اگر رأی بیاورید، برایش چه خواهید کرد؟

فیاضی: این سوال کلی بود، استان مشکلش این است که دعوای داخلی داریم در غرب و شرق مازندران مسؤولان هر کدام به اطراف خود توجه دارند و تکی‌نگری داریم، خلاصه مشکل امروز استان ما و کشور ما فقدان نگرش سیستمی در مدیریت همه جانبه است این خودش یک تیتر و عنوان است.

* تناسب افزایش حضور نمایندگان با حضور مردم

فارس: در این دوره از انتخابات حضور رقبا و تاثیرشان را چگونه می‌بینید؟

فیاضی: من دلم می‌خواهد مشارکت مردم بالا برود گرچه متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی تمایل مردم پایین آمده ولی حضور نامزدهای متکثر باعث می‌شود که مردم بیشتری به پای صندوق‌های رأی بیایند، شعار من همین است،  فضا باید باز باشد تا کسانی که لیاقت دارند و مشمول انجام خواسته‌های رهبر و مردم هستند رأی بیاورند.

*نماینده مردم بودن کار سختی است

فارس: از نظر شما ویژگی یک نماینده موفق چیست؟

فیاضی: می‌دانم نماینده بودن سخت است، البته برای برخی‌ها شاید نمایندگی نام بیاورد ولی من به شهرت نیازی ندارم ما  معلم‌ها خود نامداریم، من برای کسب مقام نیامدم، خوشبختانه داوطلبان این دوره همه خوب هستنند.

 ادعایم این است که فرد کارا و اثربخشی در محلس شورای اسلامی خواهم بود و به نفع مردم می‌توانم حرف بزنم، میکروفون مجلس را معطل نمی‌گذارم و از مجلس به عنوان رانت استفاده نمی‌کنم، البته گفته‌هایم خودستایی نیست هر که ثبت‌نام می‌کند خودش را برتر می‌داند و گرنه اگر دیگری را بهتر می‌دانستم نمی‌آمدم.

‌*باید بگویند آقایی که وزیر شده پسرخاله کیست!

فارس: نظرتان را در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بازگو کنید؟

فیاضی: به نظر من آنچه تا به امروز باعث بروز پنهان کاری، رانت پشت رانت، فساد و سوءاستفاده شد همین عدم شفاف سازی بسیاری از مسائل در کشور بود، اگر قرار باشد نماینده‌ای رأی بدهد و از افشای رأی خود نزد مردم بترسد نمیتواند ادعا کند نماینده حر و آزادی است.

باید شفافیت در قانون گذاری در اجرا باشد، بگویند که این آقایی که الان وزیر شده است پسرخاله کیست؟ شاید باور نکنید در دستگاه‌های دولتی الان کسانی در منصب کار هستنند که ۳۰ سال مدیر بوده ولی کسی نمی‌داند آشنای چه کسی هستند، مردم نمی‌دانند ما هم پس از اینکه به مجلس رفتیم تازه فهمیدیم که  قدرت کشور را به هم پاس می‌دهند.

مجلس باید شفاف باشد وزیر باید بیاید بگوید، من چه کسی هستم به چه دلیل آمدم، نه به صرف اینکه داماد فلان وزیر است پتروشیمی یک استان بزرگ را به نابودی بکشاند،  چرا باید یک سازمان را نابود کند، ما مخالف این قبیل اقدامات هستیم نه شفافیت! ما نیروهای انقلاب به گام دوم بیاینه معتقدیم و به خدمتگزاری  مردم افتخار می‌کنیم و از شفافیت دفاع خواهیم کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید