خبر فوری

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در رسانه های جهان

هرمزبان:بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته و موضوع هایی همچون «ایران به بهانه توافق اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به آمریکا را نمی دهد» مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،برخی رسانه های اسپانیایی با بازتاب سخنان رهبری به نقل از وی نوشتند: ایران به آمریکا اجازه نخواهد داد که با سوءاستفاده از توافق، در مسائل سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی کشور نفوذ کند.

خبرگزاری ‘افه’ و ‘رادیو اکونومیا’ در این خصوص اعلام کردند: آیت الله علی خامنه ای تاکید کرد که تلاش برای نفوذ به ایران، یکی از اهداف اصلی کشورهای غربی برای دستیابی به یک توافق هسته ای بود.

این رسانه ها در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشتند: ایران در طول مذاکرات اجازه نداد و هیچوقت اجازه نخواهد داد که به این هدف دست یافته شود. ما با قاطعیت راه آنها را مسدود خواهیم کرد و به آمریکا اجازه نخواهیم داد راهی در مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باز کند. ما با تمام توان خود از این نفوذ جلوگیری خواهیم کرد.

« رهبر عالی ، تلاش آمریکا در نفوذ به ایران با استفاده از توافق را ‘خیال پوچ’ قلمداد و تاکید کرده که این توافق هنوز حل نشده و روشن نیست که از سوی کنگره آمریکا و مجلس ایران تصویب شود.»

روزنامه اینترنتی ‘لا اینفورماسیون’ نیز در این رابطه نوشت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی اعلام کرد که هرگونه تلاش واشنگتن در نفوذ به ایران فراتر از توافق تاریخی هسته ای را مسدود خواهد کرد.

این نشریه در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله خامنه ای، آمریکا را به تلاش در نفوذ در خاورمیانه متهم کرد و گفت که آمریکا به دنبال فروپاشی سوریه و عراق است اما به خواست خدا، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

خبرگزاری اروپاپرس نیز در گزارشی به نقل از رهبر انقلاب نوشت که ایران اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به آمریکا نخواهد داد.

** خبرگزاری فرانسه به نقل از رهبری: سرنوشت توافق هنوز مشخص نیست
خبرگزاری فرانسه نیز روز دوشنبه با بازتاب بیانیات رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت الله علی خامنه ای، آینده توافق هسته ای میان ایران و غرب را در هاله ای از ابهام دانست و گفت که واشنگتن قصد دارد از طریق توافق هسته ای در ایران نفوذ کند.

« سرنوشت توافق هنوز مشخص نیست؛ هیچکس نمی داند آیا این توافق در اینجا یا در آمریکا تصویب خواهد شد یا خیر.»

رهبر عالی ایران افزود: «آمریکا تصور می کند که با این توافق هسته ای، راهی برای نفوذ به کشور می یابد. ما اجازه تهاجم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به این کشور نخواهیم داد. با همه قدرت خود که به لطف خداوند گسترده است، با این تهاجم مبارزه خواهیم کرد.»

** خبرگزاری رویترز: ایران به مخالفت با سیاست های آمریکا ادامه می دهد
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشت: رهبر عالی ایران خاطرنشان کردند، ایران پس از امضای توافقنامه هسته ای با قدرت های بزرگ جهانی همچنان راه نفوذ آمریکا را خواهد بست و به مخالفت با سیاست های آمریکا در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

این خبرگزاری انگلیسی ادامه داد: آیت الله خامنه ای در جمع اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: آنها تصور می کردند این توافق نامه ای که نه در آمریکا و نه در ایران هنوز تکلیفش معلوم نیست و تصویب نشده است، وسیله ای برای شروع نفوذشان در ایران خواهد بود. ما این راه را بسته ایم و در آینده نیز قاطعانه آن را خواهیم بست. ما اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی در ایران را به آمریکایی ها نخواهیم داد.

به نوشته رویترز، اجرای کامل این توافقنامه باعث گشوده شدن بازار 80 میلیون نفری ایران به روی سرمایه گذاری خارجی خواهد شد.

شرکت های آمریکایی برخلاف رقبای اروپایی، به خاطر پا برجا بودن تحریم های اقتصادی غیرمرتبط با برنامه هسته ای، برای به دست آوردن جای پایی در ایران در تقلا و تلاشند.

نیویورک تایمز: رهبر عالی ایران نفوذ آمریکا را در کشورش یک خیال پوچ خواند
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: رهبر عالی ایران روز دوشنبه با انتقاد شدید از آمریکا، گفت صحبت درباره این مساله که موج احساسات مثبت در رابطه با توافقنامه هسته ای موجب نفوذ آمریکا در ایران می شود، چیزی بیش از یک ‘خیال پوچ و توخالی’ نیست.
وی تاکید کرد: ایران همچنان و مانند همیشه در رابطه با نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آمریکا هوشیار و گوش به زنگ است و جلوی تمام تلاشها برای نفوذ در ایران را خواهیم گرفت.

** رسانه های چین: درهای ایران پس از توافق وین به روی آمریکا باز نمی شود
به گزارش ایرنا، نشریات، سایت های خبری، خبرگزاری ها و همچنین تلویزیون ملی چین نیز در دو روز اخیر ضمن انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب یادآورشدند: بر اساس گفته های عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران، این کشور اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی و یا فرهنگی را به آمریکا نخواهد داد.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین نیز در گزارشی به نقل از رهبر انقلاب نوشت: نباید اجازه داد آمریکا به بهانه توافق وین درصدد نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ایران باشد.
«مردم» ادامه می دهد: بر اساس اظهارات آیت الله خامنه ای، توافق وین هنوز در ایران و آمریکا به تصویب نهایی نرسیده است اما اگر اینگونه شود این نمی تواند دستاویزی برای واشنگتن به منظور اختلاف افکنی در ایران باشد.

«شین هوا» خبرگزاری رسمی چین نیز گزارش کرده است که توافق وین هموارکننده راه نفوذ آمریکا به ایران نیست و رهبر ایران بر این موضوع تاکید جدی می ورزد.

این رسانه خاطرنشان می کند که ایران اعلام کرده است هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از نفوذ آمریکا نه در خاک خود بلکه در کل منطقه به کار خواهد گرفت.

«از دیدگاه عالی ترین مقام ایران، آنچه آمریکا می خواهد، از بین بردن وحدت و انسجام در سوریه و عراق است اما اجازه این کار داده نخواهد شد و واشنگتن به هدفش نخواهد رسید.»

تلویزیون مرکزی چین نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران سیاست های آمریکا را در منطقه گستاخانه و مقابله با آن را بر خود واجب می داند.

«برآیند اظهارات رهبر عالی ایران بر این اصل استوار است که سیاست تهران پس از توافق وین در برابر واشنگتن تغییر نخواهد کرد. »

تارنمای «چاینا ارگ» نیز در گزارشی آورده است: ایران و 6 قدرت بزرگ دنیا در ماه گذشته میلادی (جولای) به توافقی ارزشمند برای حل و فصل اختلافات خود در وین دست یافتند اما به گفته رهبر عالی ایران این توافق اجازه مداخله هیچ کشوری از جمله آمریکا را در مسائل داخلی ایران نمی دهد.

این رسانه ادامه می دهد: آیت الله خامنه ای با اعلام اینکه زمینه نفوذ برای آمریکا فراهم نخواهد شد، تاثیرگذاری این کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران را رد کرد.
«گلوبال تایمز» نیز با بازتاب دادن سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر انقلاب اسلامی به صراحت، زمینه های نفوذ آمریکا بر ایران را رد و اعلام کرد که توافق هسته ای باعث این کار نخواهد شد و تهران نیز چنین اجازه ای به واشنگتن نمی دهد.

 منبع: آفتاب(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید