خبر فوری

اردوگاه بومگردی دانش‌آموزی در مازندران فعال می‌شود

ساری – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش قائمشهر از تبدیل مدرسه بلااستفاده روستای ریکنده قائمشهر به ارودگاه دانش‌آموزی بومگردی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، هوشنگ اصغریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت که کار تبدیل یکی از مدارس بلااستفاده روستای ریکنده که مهد پرورش نیشکر و تولید شکر قرمز مازندران است  ، به ارودگاه شروع و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم هزینه شده است.

وی با اعلام این که فاز نخست این اردوگاه کشوری دانش آموزی بزودی بهره برداری می شود ، توضیح داد : این اردوگاه در فاز اول دارای چهار اتاق مجهز به امکانات اقامتی است و در فازهای بعدی هم توسعه می یابد.

اصغریان گفت : روستای ریکنده مهد کشت نیشکر مازندران است که در سال های اخیر تولید در آن رونق گرفته است و قرار است در حیاط اردوگاه دانش آموزی کارگاه فراوری نیشکر و پخت شکر قرمز بنا شود تا دانش آموزانی که از سراسر ایران می آیند با بومگردی این روستا آشنا شوند.

روستای ریکنده که از ۸۵۰ هکتار زمین زراعی و باغی آن بیش از ۸۰  هکتار به کشت نیشکر به عنوان ماده اولیه تولید شکر قرمز اختصاص دارد ، از روستاهایی در مازندران است که تولید شکر قرمز در آن نیم قرن قدمت دارد. در حال حاضر حدود ۲۰ کارگاه فراوری نیشکر در این روستا فعال است که بیشترشان نیمه صنعتی و سنتی هستند.

نیشکر ریکنده سال ۹۶ ثبت ملی شد.

ساخت مجموعه آموزشی – اقامتی برای دانش آموزان بی‌سرپرست

میر آموزش و پرورش قائمشهر همچنین از ساخت یک مجموعه آموزشی، خوابگاهی و رفاهی برای دانش آموزان بدسرپرست و بی سرپرست توسط خیرین این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی افزود که برای ساخت این مجموعه ۲۵ میلیارد تومان هزینه می شود که تمام این مبلغ را خیرین تقبل کرده اند.

اصغریان زمان آغاز ساخت این مجموعه را کمتر از یک ماه آینده اعلام کرد.

شهرستان قائمشهر بیش از ۵۰ هزار دانش آموز با ۳۳۰ مدرسه دارد.

اصغریان همچنین از نصب اینترنت پرسرعت در ۱۰۰ مدرسه روستایی و ۱۰ مدرسه شهری برای فعال شدن آموزش مجازی در شرایط کرونایی خبر داد .

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید