خبر فوری

سرنوشت باغشمال در انتظار مرزداران/‌ورزشگاه در محاصره برج‌ها/تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، ورزشگاه ۵ هزار نفری مرزداران تبریز در سال ۱۳۹۳ در شهرک مرزداران تبریز افتتاح شد.

این ورزشگاه یکی از ۴ ورزشگاهی بود که قرار بود توسط شهرداری تبریز ساخته شود تا کمبود زمین فوتبال در تبریز تا حدی زیادی با این ۴ ورزشگاه حل گردد.

ورزشگاه مرزداران تبریز، دارای مساحت ۳ هکتار است که ۲ هکتار آن مربوط به خود استادیوم و ۱ هکتار آن نیز شامل امکانات جانبی ورزشگاه است. استادیوم فوتبال مرزداران، از تمام امکانات لازم برای برگزاری مسابقات رسمی برخوردار بوده و دارای رختکن، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات رفاهی است. چمن این ورزشگاه از جنس چمن مصنوعی استاندارد بوده و سکوهای آن از جنس فلزی ساخته شده‌اند.

ورزشگاه مرزداران در حال حاضر فعال‌ترین ورزشگاه تبریزی برای تیم‌های این شهر در مسابقات کشوری است و این ورزشگاه در رده بزرگسالان ورزشگاه خانگی تیم‌های محتشم و هرماس در لیگ دسته ۳ است.


وزشگاه مرزداران سال ۱۳۹۳ – هیچ ساخت و سازی در اطراف ورزشگاه دیده نمی شود

حالا ورزشگاه در محاصر واحدهای سر به فلک کشیده مرزداران قرار گرفته است. هر روز بر ارتفاع این واحد‌ها افزوده می‌شود و نگرانی فوتبال‌دوستان نیز افزایش می‌یابد.

روزی که ورزشگاه مرزداران افتتاح شد، در اطراف ورزشگاه هیچ ساخت و سازی در حال انجام نبود. اما کم کم ساخت برج‌ها در اطراف ورزشگاه آغاز شد و به دنبال ساخت و ساز واحدهای مسکونی هم در اطراف ورزشگاه و حریم آن سرعت گرفت. یک ردیف از واحد‌های مسکونی به حدی نزدیک به ورزشگاه ساخته شده و هیچ فاصله‌ای برای این واحدها با ورزشگاه در نظر نگرفته شده است.
برگزاری مسابقات دوستانه، تمرین تیم‌ها، آکادمی‌های مدارس فوتبال هم در این ورزشگاه برگزار می‌شود.
همچنین بسیاری از تیم‌های رده‌های پایه همانند ماشین‌سازی و دبیری هم بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند.

مشکلات از روزی آغاز می‌شود که مالکین به واحدهای خود نقل مکان خواهند کرد. سر و صدای ورزشگاه اعم از صدای بازیکنان و مربیان و یا تماشاگران که کاملا طبیعی است، نامه‌نگاری احتمالی ساکنین را به همراه خواهد داشت. ابتدا به شهرداری منطقه ۵، شهرداری مرکز، اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال نامه نوشته و از سر و صدای این ورزشگاه ابراز ناراحتی کرده و در نهایت نامه خود را به شکل طومار به فرمانداری تبریز ارسال خواهند کرد.

این دقیقا همان پروسه‌ای است که برای ورزشگاه تختی تبریز پیش آمده است. روزی که ورزشگاه تختی در دهه ۲۰ ساختش آغاز شد کمتر خانه مسکونی در اطراف آن به چشم می‌خورد. اما به مرور زمان و گسترش شهر، ورزشگاه تختی در قلب تبریز قرار گرفته و قطعا بسیاری از فوتبالدوستان به یاد دارند خیابان باغمشال ۲ درب آهنی بزرگ داشت که زمان برگزاری مسابقه این درب‌ها خیابان را از ۲ سو بسته و باغشمال در اختیار فوتبالدوستان قرار می‌گرفت.

ورزشگاه باغشمال تبریز

تا ۲۰ سال پیش نزدیک‌ترین مدرسه به ورزشگاه تختی در چهارراه باغشمال قرار داشت، اما با شروع فعالیت مدارس غیرانتفاعی، چندین مدرسه در نزدیک ورزشگاه واحدهایی اجاره و یا خریداری کردند.

مدیران این مدارس به هیچ عنوان توجه نکردند مجاورت در ورزشگاه مشکلات خود را دارد.

بعدهای که ورزشگاه تختی تبریز برای برگزاری مسابقات بیش از ۵ هزار نفر ممنوع شد، فرماندار وقت ناراحتی ساکنین منطقه و خصوصا مدارس اطراف ورزشگاه را یکی از دلایل این موضوع عنوان کرده بود.

این در حالی بود که این ورزشگاه ۶۰ سال پیش ساخته شده و طبیعتا به دلیل نزدیکی به ورزشگاه و بعضی از مشکلات، واحدهای اطراف ورزشگاه نسبت به سایر نقاط مشابه از قیمت پایین‌تری برخوردار بودند.

اما حالا حقی برای ساکنین ایجاد شده و خود را محق دانسته و از وجود ورزشگاه در این منطقه شهر ابراز نارحتی می‌نمایند.

اتفاقی که دیر یا زود برای ورزشگاه مرزداران نیز اتفاق خواهد افتاد.

حداقل مسوولان وقت یک حریمی برای ورزشگاه تختی در نظر گرفته بودند که بعدهای چند سالن مانند سالن شهید دلیر اکبری و شهید اقدمی و زورخانه و … ساخته شد.

اما مسوولان شهرداری منطقه ۵ تبریز هیچ حریمی برای ورزشگاه در نظر نگرفته و دیوار به دیواری ورزشگاه اجازه ساخت و ساز داده‌‌اند.

نکته جالب‌تر ساخت یک فرهنگ‌سرا در مجاورت ورزشگاه است که به نوعی تقابل مکانی پر سر و صدا با مکانی آرام می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید