خبر فوری

جنگ با نیروهای دشمن در بازی «مبارزه در خلیج عدن 2» + دانلود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی مجموع گسترده‌ای از افراد از هر طیف‌، سن، جنس و شغلی را در بر می‌گیرد و نسبت میزان استفاده از آن بیشتر از تلویزیون و سینما شده و به یکی از ایزارهای تبلیغ و در واقع رسانه‌ای اثر گذار تبدیل شده است.

پیشرفت فناوری و ارائه محتوا تحت بستر نت و وب روی تلفن همراه و تبلت و سادگی استفاده و دسترس پذیری آن، موجب افزایش چشمگیر ضریب استفاده و البته نفوذ آن شده است. لذا پتانسیل و ظرفیت بالایی در این زمینه برای تبلیغ و تحت تأثیر قرار دادن مخاطب به وجود آمده است.

در این میان بازی‌های مجازی مبارزه‌ای، به سبک ایرانی معمولا با یک روایت داستانی احساسات بازی کننده را منقلب می‌کنند و داستان‌های آنان بیشتر برگرفته از اتفاقات دوران دفاع مقدس و یا جزیی از قصه‌های شاهنامه است. این بازی‎ها در هر نوعی که باشند با خلق و خوی ما ایرانی‌ها کاملا همخوانی دارند، به‎‌طوری که خود را در قالب قهرمان‌های داستان تصور می‌کنیم و به جنگ نیروهای دشمن می‌رویم.

یکی از جدیدترین بازی‌های تیراندازی و مبارزه‌ای ایرانی، که توانسته مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند، «مبارزه در خلیج عدن» است. مبارزه در خلیج عدن یک بازی رایانه‌ای ایرانی در سبک تیراندازی اول شخص و اولین بازی رایانه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که با گرافیک مناسب و گیم‌پلی هیجانی توسط شرکت آمیتیس و به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

mobareze-dar-khalije-adan2

شرح داستان این بازی همانطور که از اسم آن پیدا است در مورد مبارزه دلیرانه تکاوران نیروی دریایی درمقابل دزدان دریایی در منطقه عدن است. این تکاوران در ابتدا با گذراندن مراحل تمرینی و آمادگی وارد بازی می‎شوند و به مبارزه با دزدان دریایی در منطقه می‌روند.

بازی مبارزه در خلیج عدن به وسیله طراحی نسبتا خوب کاراکترهای رزمنده توانسته است، گام موثری در جهت جذب بازیکن خود بردارد. تکاوران نیروی دریایی ایران، مدل طراحی کارکتر در این بازی بوده‌اند؛ علاوه بر این صداگذاری بر روی این کاراکترها به نحو احسن انجام شده است؛ این صداها تا حد بسیار زیادی به واقعیت نزدیک هستند و صدای گام برداشتن، صدای دویدن، تیراندازی وامثال آن از نمونه‌های بارز این صداگذاری باکیفیت است.

mobareze-dar-khalije-adan1

طراحی این بازی در بهترین کیفیت پیاده‌سازی شده است. کاربر در این بازی در یک منطقه تقریبا ویرانه و خالی از سکنه به مبارزه خواهد پرداخت. نحوه کنترل بازی آسان است و نشانه‌گیری برای تیراندازی به سهولت انجام می‌گیرد؛ به‌طور کلی بازی مبارزه در خلیج عدن از لحاظ گرافیک فاقد هرگونه نقص و کمبود است و از نظر بررسی‌های انجام شده توسط خبرنگار ایکنا، نمره خوبی از این قسمت به خود اختصاص می‌دهد؛ چرا که در کنار حجم کم بازی شاهد گرافیک خیره‌کننده‌ای هستیم که بازیکن را به خودش جلب می‌کند.

گرافیک این بازی در محیط‌های باز و امثال آن نسبتا خوب طراحی شده، به‌گونه‎ا‌ی که باعث دلزدگی بازیکن از بازی نمی‎شود. همچنین در محیط‎های بسته نیز می‎تواند رضایت شما را جلب کند. البته در این بازی نباید انتظاراتی مانند افکت‎های بسیار عالی و یا قدرت تخریب‎پذیری بالا داشته باشیم.

mobareze-dar-khalije-adan4

داستان بازی مبارزه در خلیج عدن روایتگر نبرد جانانه تکاوران دلاور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن است. دزدان دریایی به یک کشتی تجاری ایرانی حمله کرده‌اند و عوامل کشتی و نیروهای خودی را اسیر کرده‌اند. وظیفه تکاوران ایرانی این است که با حمله به گروه دزدان دریایی و دستگیری سرکرده آن‌ها با نام مستعار اره‌‌ماهی، گروگان‌ها را نجات دهند. عملیات دستگیری اره‌ماهی با طلوع آفتاب آغاز خواهد شد.

این بازی در گذشته بر روی pc ارائه می‌شد و اینک تحت پلتفرم اندروید در اختیار گیمرهای علاقه‌مند قرار گرفته است. همچنین این بازی از یک گیم‌پلی هیجانی و در عین حال آسان برخوردار است؛ در این بازی که در دو بخش داستانی و بی‌پایان مبارزه خواهید کرد، باید مرحله به مرحله جلو رفته و امتیازات بیشتری کسب کنید تا بتوانید در بخش بی‌پایان به رقابت بپردازید.

مبارزه در خلیج عدن

نحوه کنترل این بازی هم به صورت کلیک و اشاره است؛ با ورود به بازی با یک اسلحه به جنگ دزدان دریایی در یک منطقه متروکه می‌روید، با راهنمای بازی به گوشه گوشه این منطقه می‌روید و دزدان دریایی را یکی پس از دیگری نقش زمین می‌کنید. با استفاده از دکمه‌هایی که در سمت راست صفحه قرار دارند می‌توانید تیراندازی کنید و از خودتان دفاع کنید. برای شرکت در بخش آنلاین و رقابت با گیمرهای دیگر باید درون بازی ثبت نام کرده و امتیازات خوبی داشته باشید.

به گزارش هرمزبان به نقل از ایکنا، این بازی را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده توسط بازی‌سازان ایرانی برشمرد. شما می‌توانید برای دریافت نسخه جدید این بازی اینجا کلیک کنید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید