خبر فوری

پیش بینی افزایش 20 درصدی تولید سیر در بشاگرد

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محمد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد گفت : سطح زیر کشت سیر در این منطقه 130هکتار است و پیش بینی می شود بیش از 910تن محصول برداشت شود.

وی افزود : به دلیل بهره گیری از سیستم آبیاری نوین ، تقویت مواد غذایی ، افزایش سطح زیرکشت و استفاده از بذر های اصلاح شده پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل 20درصد افزایش داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد گفت : روستا های اشکان ، گوهران ،صحرا ،ملکن،کشته وتیدر از مناطق مهم تولید سیر در این منطقه هستند.

احمدی با اشاره به طعم ،بو،کیفیت وماندگاری سیربشاگرد افزود : با توجه به افزایش سطح زیرکشت برای 3نفر در هر هکتار شغل ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد گفت :بندرعباس ،میناب، رودان،جاسک ، سیریک وشهرستان های جنوب استان کرمان ازجمله کهنوج، قلعه گنج منوجان از مهم ترین بازار های فروش سیر بشاگرد است و بخشی هم به استان های تهران ، اصفهان وفارس ارسال می شود.

احمدی افزود:بازار یابی یکی از موضوعات مهم برای فروش سیر تولید شده است که این امر در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی بشاگرد است..

وی گفت : پراکنده گی روستاها در کوهستان ها،حمل ونقل مناسب ،عدم صنایع بسته بندی وفرآوری ،کمبود آب،از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی بشاگرد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد افزود:به دلیل دوری وکوهستانی بودن منطقه کمتر سرمایه گذاری رغبت دارد دربشاگرد سرمایه گذاری کند اما با معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی، چند شرکت بسته بندی حاضر به سرمایه گذاری شده اند که هم اکنون در حال فعالیت هستند.

احمدی گفت : با پیگیری های انجام شده زمینه ساخت کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت 150تن و تسهیلات 680میلیون تومان با مشارکت شرکت مکران گوهران فراهم شده که انتظار می رود این طرح سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود : کشت سیر از ابتدای مهر آغاز می شود وتا پایان دی ماه ادامه دارد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد افزود:همچنین فصل برداشت از نیمه اول اردیبهشت شروع می شود وتا پایان خرداد ادامه دارد.

بشاگرد رتبه اول تولید سیر ارگانیک را در هرمزگان دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید