خبر فوری

مجتمع گلخانه ای روستای «ستلو» با ورود بخش خصوصی ایجاد می شود

محمد رادمهر عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز کرد: در آینده ای نزدیک مجتمع گلخانه ای در روستای ستلو با ورود بخش خصوصی ایجاد خواهد شد
وی ادامه داد: این مجتمع در زمینه تولید و صادرات محصولات گلخانه ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا فعالیت خواهد کرد وهم چنین در راستای اشتغالزایی، 50 نفر از جوانان روستا بصورت مستقیم و ٢٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به کار می شوند.
فرماندار پارسیان با اشاره به حفاظت از منابع آب و سفره های زیر زمینی با توجه به خشکسالی های اخیر، گفت: آب یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در تمام بخش های عمرانی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی است که با مدیریت صحیح و تلاش شبانه روزی مسئولان و با همکاری مردم می توان از این مایع حیات بخش که برای ما بسیار ضروری است برای نجات آیندگان حفاظت کنیم.
رادمهر با اشاره به این که مستاجران زمین های کشاورزی با کشت های بیش از نیاز بازار و بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی اقدام می کنند گفت: باید تمامی کشاورزان در سطح شهرستان کنتور هوشمند نصب کنند.
رئیس شورای حفاظت از منابع آب پارسیان در ادامه تصریح کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید با برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری کارگاه و همایش هایی جهت آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای بهره برداری بهینه از منابع آب و تهیه الگوی کشت متناسب با ظرفیت آبی شهرستان هم چون سال گذشته، اهتمام ویژه ای داشته باشد.
رادمهر گفت: باید با چاه های غیر مجاز برخورد قانونی شود و همچنین چاه هایی که بیش از میزان تعیین شده آب برداشت می کنند برخورد قانونی صورت بگیرد.
وی با اشاره به برخورد با متجاوزان به حریم رودخانه ها و بستن و منحرف کردن مسیر آب تصریح کرد: شورای حفاظت منابع آب با نظارت بیشتر و تعامل با دهیاران و شوراها و سمن ها می تواند نسبت به شناسایی افراد خاطی و معرفی به مراجعه قضایی اقدام کند همچنین این شورا با همکاری با جهاد کشاورزی نسبت به ترویج فرهنگ صرفه جویی، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی است که باید مد نظر همه قرار بگیرد.
فرماندار پارسیان با اشاره به ترویج فرهنگ کشت های گلخانه ای ادامه داد: تغییر دادن نگاه کشاورزان از کشت های روباز و سنتی و تغییر الگوی کشت به گلخانه ای تاثیر بسزایی در کنترل و مهار آب های زیرزمینی دارد.
7191/7408
خبرنگار: ابراهیم بدیعی * انتشار: محمد جهانگیریان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید