خبر فوری
هرمزبان:گروه سیاست: امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اینکه دولت شهید رجایی اولین دولت آرمانی و انقلابی بود که در راس حکومت، افرادی آن را بر عهده گرفتند که ساده، اندیشمند و متفکر بودند، تصریح کرد: این افراد دارای ایده‌های انقلابی و ارزشی با تاسی از علوم اسلامی و حکومتی امام خمینی(ره) بودند.

دولت شهید رجایی اولین دولت آرمانی و انقلابی بود

حجت الاسلام محمد حسین فروزان نژاد، رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان ضمن تبریک هفته دولت  و تسلیت، به مناسبت به شهادت رسیدن دکتر رجایی و دکتر باهنر به دست منافقین در روز 8 شهریور 1360،  اظهار کرد: مجاهدت شهیدان دکتر رجایی و باهنر در عرصه خدمات رسانی به مردم فصلی به نام “هفته دولت”را در تاریخ انقلاب گشود، و این هفته را به تمامی دولتمردان تبریک میگویم و آرزوی موفقیت برای آن ها در رسیدن اهداف نظام را دارم.

رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان شهید رجایی را از استوانه های انقلاب خواند و گفت: شهید رجایی با وجود این که حتی مدت ها در زندان های ساواک به سر می برد، ولی برای انقلاب بسیار استقامت و سخت کوشی به خرج داد و ذره ایی  پای خود را عقب  نکشاند و علاوه بر اینکه در جمع های مشارکتی شرکت داشت و طرح وایده های خود را ارائه می داد، از تلاش های آزاد و فردی نیز در راستای اهداف نظام جمهوری و آرمان های انقلاب دست نمی کشید.

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: شهید رجایی  در زندگی شخصی و عادی خود بسیار تمرین کرد و او الگوی نمونه ایی از حکومت اسلامی است که با تامل در رفتارهای این شهید عالی قدر می بینیم رفتار او همانند رفتار افرادی بوده که در صدر اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) و امیر المومنین(ع) زندگی می کردند.

حجت الاسلام فروزان نژاد شهید باهنر را که خدمات ارزنده ایی به جامعه اسلامی عرضه کرده است را از شهیدان گرانقدر و بزرگ انقلاب معرفی کرد و گفت: در ضمن اینکه دکتر باهنر و دکتر رجایی از رفیقان صمیمی یکدیگر بوده اند، هر دوی این دو شهید در پست تعلیم و تربیت فعالیت می کردند که خدمات ارزنده ایی در این مدت به جامعه عرضه کردند.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه به جریان ها و گروه های مخالف نظام و دولت که قبل از ترور دو شخصیت بزرگ، دکتر رجایی و دکتر باهنر، فعالیت می کردند، نام برد و از اقدامات و تاثیرات و نتایج مخرب آن ها بر نظام جمهوری توضیح داد و گفت: زمانی که گروه فرقان وارد معرکه شد دست به ترور شخصیت های بزرگ از جمله شهید مطهری و دکتر مفتح زد، و متاسفانه کشور ما در آن برهه زمانی از نظر فرهنگی دچار آسیب شد، و در ادامه نیز این گروه قصد ترور شخصیت  های دیگر بزرگ انقلاب از جمله  آیت الله رفسنجانی(ره) را نیز داشتند که خوشبختانه موفقیت آمیز واقع نشد.

فروزان نژاد ادامه داد: گروه های بسیاری بودند ازجمله  سازمان مجاهدین خلق  که سعی در فروپاشی نظام  داشتند و برای رسیدن به اهداف خود دست به ترورهای شبیه ترور گروه فرقان میزدند، این سازمان، فاجعه شهدای هفتم تیر را رقم زد که تقریبا 75 نفر را از مردم را به شهادت رساندند و آیت الله بهشتی(ره) که به گفته امام راحل او “یک امت”بود، جزئی از این شهیدان بود.

وی افزود: بعد از فاجعه هفتم تیر که هنوز مردم در غم از دست دادن شهیدان خود بودند گروه فرقان به ناگهان دفتر نخست وزیری را منفجر کردند و ریاست جمهور و نخست وزیری که تازه انتخاب شده بودند را به شهادت رساندند.

 حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به اینکه دولت شهید رجایی اولین دولت آرمانی و انقلابی بود که در راس حکومت، افرادی آن را بر عهده گرفتند که ساده، اندیشمند و متفکر بودند، تصریح کرد: این افراد دارای ایده‌های انقلابی و ارزشی با تاسی از علوم اسلامی و حکومتی امام خمینی(ره) بودند و مردم نیز بعد از فرار بنی صدر خواستار ریاست جمهوری دکتر رجایی شدند و البته درصد بالایی نیز به او رای دادند.

رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، از تاثیراتی که شهیدان انقلاب و دفاع مقدس به جامه کنونی ما داشته اند اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، و عرصع های دیگر اگر توانستیم استقلال ممکن را بدست بیاوریم و پیشرفت هایی داشته باشیم، همه از برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، به برکت خون شهداست که توانسته ایم از قدرت جهانی برخوردار باشیم و نظام اسلامی ما در دنیا مطرح شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید