خبر فوری

سهم مردم زرین‌دشت هر 2280 نفر یک تخت بیمارستانی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، یک بیمارستان 32 تختخوابی سهم جمعیت 73 هزار نفری شهرستان زرین‌دشت از خدمات بیمارستانی است، بیمارستان امام موسی (ع) که به گفته حمید یزدان‌پناه، فرماندار این شهرستان تنها مرکز بیمارستانی زرین‌دشت است که بیش از 10 سال از ساخت آن می‌گذرد و نیاز به توسعه دارد. 

بیمارستان 32 تختخوابی برای 73 هزار نفر 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: براساس آخرین سرشماری جمعیت زرین‌دشت 70 تا 73 هزار نفر اعلام شده و بیمارستان امام موسی (ع) نمی‌تواند جوابگوی این تعداد جمعیت باشد. به گفته یزدان‌پناه در حال حاضر بسیاری از مردم برای گرفتن خدمات بیمارستانی به شهرهای همجوار نظیر داراب، فسا، جهرم و گراش مراجعه می‌کنند. 

این امر علاوه بر هزینه‌های زیادی که به مردم شهرستان زرین‌دشت تحمیل می‌کند به دلیل مشکلاتی که در جاده‌های شهرهای جنوبی استان وجود دارد گاه سبب تصادف و رنج بیشتر مردم زرین‌دشت می‎شود. فاطمه یکی از شهروندان زرین‌دشتی است که در این باره گفته است «مسئولان برای توسعه بیمارستان فکری کنند نمی‌دانم چند نفر باید در راه بیمارستان داراب فوت کنند تا اقدامی صورت بگیرد». 

اما فرماندار زرین‌دشت معتقد است که هر چند تکمیل و توسعه فاز دوم بیمارستان می‌تواند در مراجعات مردم به شهرستان‌های اطراف بکاهد اما این میزان تنها در حد 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

وی می‌گوید: مشکل تنها عدم توسعه بیمارستان نیست بلکه در شهرهای فسا، جهرم و گراش به واسطه وجود مراکز دانشگاهی خدمات بیمارستانی و پزشکی بهتری ارائه می‌شود و به همین دلیل مردم زرین‌دشت تمایل دارند برای دریافت خدمات بهتر به این شهرها مراجعه کنند. 

توسعه بیمارستان امام موسی (ع) با مشارکت بنیاد برکت 

یزدان‌پناه با اشاره به سفر سال گذشته وزیر بهداشت به این شهرستان می‌افزاید: در آبان سال گذشته وزیر بهداشت به این منطقه سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات درمانی مردم قرار گرفت و مواردی برای توسعه بیمارستان مصوب شد که پس از یک سال بخشی از آنها محقق شده و بخشی که شامل توسعه بیمارستان است، هنوز محقق نشده است. 

به گفته فرماندار زرین‌دشت جمعیت شهرستان نیاز به یک بیمارستان 64 تختخوابی را ایجاب می‌کند که با توجه به محدودیت منابع اعتباری دولت بنا شده که بنیاد برکت در این زمینه وارد شود و در سال 96 بیمارستان امام موسی (ع) به 64 تخت توسعه یابد. وی می‌گوید: بنیاد برکت در سال 96 کار تکمیل و ساخت 10 بیمارستان را در دست اقدام دارد که زرین‌دشت در اولویت قرار گرفته است. 

یزدان‌پناه می‌گوید: بخشی از عملیات توسعه بیمارستان انجام شده و در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل مابقی عملیات توسعه این بیمارستان 6 تا 7 میلیارد تومان نیاز است. 

زرین‌دشت، متخصص زنان و زایمان ندارد 

نبود پزشک متخصص به صورت ثابت به ویژه پزشک متخصص زنان و زایمان از دیگر مشکلات درمانی مردم شهرستان زرین‌دشت است، صادق در این باره گفته است وجود پزشک متخصص زنان و زایمان از نیازهای مهم این شهرستان است، نبود پزشک متخصص زنان و زایمان به صورت ثابت در زرین‌دشت سبب شده که بسیاری از زنان باردار با مشکل مواجه شوند. 

فرماندار زرین‌دشت در این باره با شهروندان موافق است و می‌گوید: کمبود پزشک متخصص در بخش رادیولوژی و زنان و زایمان مطالبه اصلی مردم در بعد درمانی است هر چند با اجرای طرح تحول سلامت رضایت بیش از 70 درصد از مردم ایجاد شده اما پزشکان متخصص ثابت در این شهرستان نداریم. 

وی علت این امر را عدم تمایل پزشکان متخصص برای خدمت در زرین‌دشت می‌داند و می‌افزاید: پزشکان متخصص خود محل خدمت را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل کمتر پزشکی حضور در شهرستان محروم زرین‌دشت را به دیگر شهرها ترجیح می‌دهد. 

4 آمبولانس  در راه مراکز درمانی زرین‌دشت 

یزدان‌پناه به بخشی از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر اشاره می‌کند که از آن جمله می‌توان راه‌اندازی بخش‌های ccu، icu، cpr و دیالیز و ارتقای هتلینگ بیمارستان را نام برد. وی هم‌چنین از شبانه‌روزی شدن دو درمانگاه پیر و دبیران در آینده نزدیک خبر داد این امر نیز از مطالبات مردم زرین‌دشت در سفر سال گذشته وزیر بهداشت بوده است. 

فرماندار زرین‌دشت هم‌چنین به خرید 4 دستگاه آمبولانس اشاره می‌کند که با پیگیری‌های نماینده شهرستان بناست به سامانه حمل‌ونقل درمانی زرین‌دشت اضافه شود. 

توسعه بیمارستان، شبانه‌روزی شدن درمانگاه‌ها و پزشک متخصص ثابت از مهم‌ترین مطالبات مردم زرین‌دشت است که امید می‌رود با انعکاس این گزارش به زودی محقق شود. 

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید