خبر فوری

بالا رفتن اعتراض‌ها به طرح مسدودسازی اینترنت / مردم نگران چه هستند؟

فضای مجازی با طرح مجلس برای فضای مجازی ملتهب شده و بسیاری معترض هستند، برخی‌ها نگران کسب‌وکاری هستند که راه انداخته‌اند و برخی دیگر می‌گویند با این طرح کره شمالی و چین می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، این روزها فضای مجازی به علت تصویب طرح جدید مجلس ملتهب است، کسب‌وکارهای آنلاین نگران شغلی هستند که برخی‌های آنها تازه به رونق رسیده‌اند. مجلس در روز چهارشنبه با تایید ۱۲۱ نفر از نمایندگان رای به اصل ۸۵ شدن طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی داده‌اند.

قرار است طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی با کمیسیونی متشکل نمایندگان بررسی شود. براساس اصل ۸۵ مجلس می‌تواند تصمیم‌گیری در خصوص برخی از موضوعات را به کمیسیون داخلی واگذار کند. رفتن طرح‌ها در قالب اصل ۸۵ معمولا با تصویب موضوع همراه است و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. اما امیدی به برگشت از حالت آزمایشی وجود ندارد.

اگر چه رئیس مجلس که زمان تصویب حضور نداشت، تصویب طرح را تکذیب کرد و گفت باید در صحن رای بیاورد. اما جامعه اجرایی شدن آن را تمام شده می‌داند. بسیاری از مردم ناراحتند که کسب و کارشان را از دست می‌دهند، برخی نیز به بسته شدن فضای جامعه اشاره می‌کنند.

«خداب دادجوونا برسه اخه کدوم کشورعاقلی اینترنتشوقطع میکنه خانواده هایی ک دور از هم هستن وچن ماه یک بار همدیگرومیبینن وتنها دلخوشیشون همین واتساب وایستا هس چکارکنن نکنین تروخدا»

«خیلی ها گفتن بهتر اینترنت مسدود بشه به خودشون فکر میکنند ما از اینترنت خیلی بهره می بریم. مااز اینترنت یاد می گیرم ما با دوستامون حرف می زنیم بازی میکنیم»

«آخه باقطع اینترنت چه نفعی وچه کسانی هستند که خواهندبرد؟اصلا الان اینترنت چه ضرری داره به بعضی هامیزنه مگه که باهاش مشکل دارن؟اینکاربه نفع مردم نخواهدبودوقصدشم نفع مردم فکر نکنم باشه!!!»

«تقصیر منه برنامه نویس چیه که بیکار بشم؟!!!»

به سمت چین و کره شمالی می‌رویم

«متاسفانه راه چین و کره شمالی را پیش گرفتند و خودخواهی نماینده مجلس که گفته می بریم و اجرا می‌کنیم»

«بله شما باید حمایت کنید چون به فکر اینده بچه هاتون نیستید. چند سال بعد ایران میشه کره شمالی بچه هاتون میشن برده های دولتی ها»

«بهتره با این اوضاع ایران نگیم بگیم کره شمالی»

«پیش به سوی تبدیل شدن به کره ی شمالی و بدتر از آن !»

«عیبی نداره حالا دارین قطع میکنین دیگه ولی اگرامکان داره بذارید با کره شمالی وونزوئلا وکوبا ارتباط داشته باشیم چون اونام مثل خودمونن خطری نداره»

چین می‌شویم نه کره شمالی / مرگ اینترنت در ایران؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید