خبر فوری

کرونا جان ۲ کیشوند را گرفت

کیش – ایرنا – رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با فوت ۲ مرد تعداد قربانیان کرونا در این جزیره به ۲۹ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، محمدرضا رضانیا روز جمعه در یک گفت و گوی خبری اظهار داشت: این بیماران ۴۵ و ۳۲ ساله هستند که امروز ظهر و عصر جان خود را به علت ابتلا به ویروس کرونا از دست دادندد.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در کیش افزود: در حال حاضر تعداد مراجعات سرپایی و بستری بسیار زیاد و حتی میزان مراجعات از پیک قبلی هم بیشتر شده و در عین حال ویروس در گردش بیشتر دلتا است.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: مطالعاتی که تاکنون درباره ویروس دلتا به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که مبتلایان به این ویروس بیشتر به بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند و احتیاج‌شان به بستری بیشتر است. 

وی گفت : از همه شما عزیزان خواهش میکنم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید زیرا  تزریق واکسن هم دلیل بر ایمنی کامل و عدم ابتلا مجدد نمی شود ولی میزان بستری و مرگ و میر را کاهش می دهد و یا این افراد میتوانند با ابتلا مجدد و علایم خفیف ناقل بیماری باشند.

 رضانیا یادآور شد: اگر  حالت تنگی نفس، سرفه، تب طولانی داشتید، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید تا مورد بررسی قرار بگیرید و به جد از خوددرمانی و درمان در منزل خودداری کنید زیرا این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه هفت مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۴۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۴۶ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۰  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید