خبر فوری

طرح های انتقال آب و سدسازی در خوزستان منتفی شود

اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس با تأکید بر اینکه طرح انتقال آب و سدسازی در خوزستان منتفی شود، گفت: اگر بنا به مؤاخذه و پاسخگویی باشد باید در زمینه انتصابات ضعیف مدیران آبفا صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، سید کریم حسینی ظهر امروز شنبه در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی (قرارگاه آب‌رسانی) اظهار کرد: خوزستان استانی ثروتمند ولی با مردمی فقیر و در محرومیت نگه داشته شده، است؛ درد دل‌ها و خون دل خوردن‌ها مربوط به روزهای آخر کاری این دولت نیست بلکه از جلسات متعدد برگزار شده با مسئولان ملی به ویژه وزرای جهاد و نیرو است.

وی در ادامه با طرح این سوال که «چرا این جلسات به نتیجه‌ای نرسیده با وجود اینکه در نطق‌های همه نمایندگان مجلس در ۳۰ سال گذشته همین مسائل مطرح شده ولی هنوز مشکلات تنش آبی باقی‌مانده است» گفت: مشکل فعلی به استانداری که پنج ماه منصوب شده بر نمی‌گردد و باید انصاف داشته باشیم؛ این مشکلات به استانداری مربوط می‌شود که به وزیر نیرو اعلام شده است که مدیر آبفای استان خوزستان باید شرایط لازم را داشته باشد ولی فردی با کمترین نمره در آزمون با شرایط تعیین شده وزارت نیرو انتخاب و یک سال زمان و فرصت‌ها را از بین برد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما بیشترین تذکر – طرح سوال و استیضاح را از وزیر نیرو داشتیم، تصریح کرد: معاون وزیر نیرو اعلام می‌کند که گاومیش حالا آب برای شنا کردن نداشته باشد، وقتی اطلاعات معاون وزیر در این سطح باشد، وای به حال دیگر مسائل که نباید حرفی زد؛ اگر بنا به مؤاخذه و پاسخگویی باشد باید در زمینه انتصابات ضعیف مدیران آبفا باشند.

حسینی با اشاره به مشکل اختصاص آب به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بیان کرد: با وجود اعلام رئیس سازمان محیط زیست که اصفهان نه تنها به آب شرب بلکه به آب کشاورزی نیز نیاز ندارد اما هنوز طرح‌های انتقال آب اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه ریزان به دنبال مجوز زیست محیطی برای انتقال آب هستند، ادامه داد: نمی‌گوییم به سایر استان‌ها رسیدگی نشود ولی این چه مدیریتی است که همزمان با بحران آب در خوزستان، رهاسازی آب در زاینده رود صورت بگیرد و رقص و پای‌کوبی آنها به زخم خوزستانی‌ها نمک پاشی کند و داد مردم بلند شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که هرگونه طرح انتقال آب و سدسازی منتفی شود؛ برای رسیدن به رضایتمندی مردم باید اجرای طرح‌های غدیر و شمال شرق خوزستان تکمیل شود که مشکل آب‌رسانی از نظر کمی و کیفی حل شود.

حسینی با اشاره به اینکه هنوز پرداخت خسارت کشاورزان از سیل ۹۸ به صورت کامل انجام نشده است، اضافه کرد: بحران‌های بالقوه‌ای در استان وجود دارد که امکان بالفعل شدن آنها هست؛ همچنین برای حل بخشی از مشکلات کشاورزان خواستار امهال تسهیلات کشاورزی پرداخت شده به آنها هستیم.

وی انتقاد کرد: با ادغام غیر مدبرانه آبفای شهری و روستایی برخی از پرسنل و آبداران بیش از ۶ ماه حقوق و بیمه را دریافت نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید