خبر فوری

نامه سرگشاده خانواده شهید شهسوار بهرامی خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میناب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، متن این نامه سرگشاده که نسخه ای از آن برای این پایگاه خبری ارسال شده به این شرح است:

«جناب قدوسی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میناب

با سلام

بیش از چهل روز از وفات دردناک مادر عزیزمان گذشته و در این مدت قصد نداشتیم از این بی اعتنایی و بی  توجهی در موقع نیاز و ضرورت، که بر ما روا شد و غم از دست دادن مادرمان را دوچندان کرد چیزی به رشته تحریر در بیاوریم، اما خود را در مقابل تاریخ و دیگر خانواده های معظم و معزز شهدا مسئول می دانیم؛ لازم است شرح آنچه بر ما و مادرمان گذشت را بنویسیم و قضاوت را به افکار عمومی واگذار کنیم.

فقط این را بدانید که خدمت به خانواده شهدا با کار نمایشی امکان پذیر نیست و با سرزدن سالیانه و مناسبتهای مختلف به خانواده شهدا و فیلم برداری از حضور نمایشی تان تکلیف از گردن شما ساقط نمی شود.

دردناک است که برخی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند صفر تا صد هزینه‌های درمان و مایحتاج خانواده های شهدا و ایثارگران رایگان است، تصوری که با واقعیت فاصله زیادی دارد.

بعد از وفات مادرمان پرسنل شما در مراسم تشییع و تدفین حاضر شدند اما قبل از وفات ایشان برای تهیه یک آمبولانس همکاری و پیگیری نکردید؛ در موقع نیاز پشت ما را خالی کردید و از این بابت تا قیام قیامت از شما و کوتاهی که در حق ما و مادرمان روا داشتید نخواهیم گذشت و حلالتان نخواهیم کرد.

خوب شد که  به توصیه ما به همکارانتان در مراسم تدفین عمل کرده و برای ادامه کار نمایشی به منزل ما نیامدید که اگر چنین می شد با دست خود نمک بر زخم ما می پاشیدید و حرمت جایگاه تان در بنیاد شهید را نزد ما از دست می دادید.

در جریان هستید که پس از وخامت حال مادرمان ایشان را به سرعت به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب رساندیم. در آنجا ایشان را بعلت داشتن مشکل تنفسی که سالها با آن درگیر بودند و هیچ ارتباطی به ویروس منحوس کرونا نداشت، به بخش کرونا منتقل کردند و اصرارهای ما در این خصوص که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده ایم و ایشان به کرونا مبتلا نیست و انتقالشان به بخش کرونا خطر ابتلا را در پی دارد نتیجه بخش نبود.

ساعت ها بعد و پس از آنکه تست کرونا منفی اعلام شد، باز هم اجازه ترخیص ایشان به بخش داده نشد. نهایتاً ایشان را پس از وخامت حال، با وجود منفی بودن نتیجه تست های کرونا به بخش ICU کرونا منتقل کردند و اصرارهای ما راه به جایی نبرد و انتقال همان و وفات همان، مادرمان یک شب بیشتر دوام نیاورد.

بی قراری های مادر را در آن شب هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم. پرستار گفته بود نتیجه تست کرونای ایشان منفی است اما دکتر اجازه انتقال نداده و گفته مجددا باید تست گرفته شود. در آن شب دلهره آور با شما تماس گرفتیم و گفتیم کاری کنید، مادرمان دارد از دست می رود، از شما خواهش کردیم با رئیس بیمارستان تماس بگیرید که مادر را به بخش انتقال بدهند، شما گفتید صبح انتقال می دهند.

آن شب را با امید به اینکه انتقال مادر انجام خواهد شد، به هر شکل ممکن سحر کردیم، تماشای زجر کشیدن مادر و اینکه میخواست دستگاه های متصل را از خودش جدا کند برای ما دردناک و طاقت فرسا بود. در آن لحظات هرچه صدا می زدیم کسی نبود که به دادمان برسد، کسی اعتنا و توجهی نکرد… صبح هم وعده عملی نشد و شد آنچه که نباید می شد.

وخامت حال ایشان و کافی نبودن امکانات و رسیدگی پزشکی در بیمارستان میناب ما را برآن داشت که ایشان را به بندرعباس منتقل کنیم؛ از آنجا که حرف ما در بیمارستان خریدار نداشت، و تنها پناه خود را در این گرفتاری عظیم بنیاد شهید می دانستیم، دست به دامن شما شدیم و تقاضای پیگیری برای اعزام آمبولانس داشتیم. گفتید آمبولانس شخصی بگیرید، در حالی که آمبولانس شخصی امکانات لازم را نداشت و برای شرایط اضطراری مادرمان کارایی نداشت، از شما خواهش کردیم موضوع را پیگیری کنید اما دریغ از پیگیری…

اگر شما به بیمارستان می آمدید  و از نزدیک موضوع را پیگیری می کردید و در نهایت حتی اگر نتیجه ای هم حاصل نمی شد آن قدر ناراحت نمی شدیم و می گفتیم هرچه که از دستتان بر می آمد انجام داده اید و نشده است. اینکه ما را به فلان شخص پاس می دادید که با او تماس بگیریم، یا به ساختمان مدیریت مراجعه کنیم و … فقط نمک هایی بود که بر زخم ما در آن لحظات دلهره آور می پاشیدید.

حدود یک دهه پیش (سال 1393) هم که مادرمان با مشکل شدید پوکی استخون دست و پنجه نرم می کرد، به یک آمبولانس ساده و بدون هیچ امکاناتی برای ارجاع مادرمان از میناب به بندرعباس نیاز داشتیم، نه تنها بنیاد شهید بلکه هیچ ارگانی حاضر به همکاری نشد و نهایتاً مجبور شدیم برای ادامه درمان، مادرمان  را با وانت از میناب به بندرعباس منتقل کنیم.

وقتی برای زنده ی مادر شهید ارزش و اهمیتی قائل نبودید که برای تهیه یک آمبولانس با بیمارستان، سپاه و… تماس بگیرید و یا مراجعه حضوری کنید تا گره از کار ما باز شود، حضور همکاران شما در مراسم تشییع مادرمان برای چه بود؟ حضور نمایشی سالانه با دوربین فیلم برداری برای چه بود؟

 تا دیر نشده از این کوتاهی هایی که در حق خانواده شهدا روا میدارید توبه کنید و مسئولیتی که از عهده آن بر نمی آیید را به اهلش واگذار کنید.

نکته پایانی: از آنجا که در مواقع نیاز هیچگونه رسیدگی مناسب از مسئولین ندیدیم، از این به بعد هم نیاز به ترحم و دید و بازدید مصلحتی هیچکدام از مسئولین نداریم و نخواهیم داشت، برای حفظ حرمت خودتان از این گونه اقدامات نمایشی دست بردارید.

والسلام علی من اتبع الهدی

خانواده داغدار شهید شهسوار بهرامی»

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، انتشار  گلایه مندی ها و مشکلات مردم جهت پیگیری و رسیدگی مسئولان را جزئی از رسالت حرفه ای خود می داند، در عین حال آمادگی خود را برای انتشار جوابیه مسئولان مرتبط اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

10 نظر

  1. خانواده معظم و معزز شهدا حق زیادی گردن همه مردم ایران دارند، این حق بر گردن مسئولین بنیاد شهید که به اسم خدمت به این عزیزان حقوق می گیرن و ارتزاق می کنن چندین برابره و خدای نکرده اگه کوچکترین کوتاهی بکنن باید در محضر شهدا جوابگو باشن…
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

  2. متاسفانه خیلی از ارگانها انگار برای کارهای نمایشی تاسیس شده اند وعملا هیچ کارایی ندارند فقط تاسیس شده اند که یه عده کارمند حقوق بگیرند و بودجه ای که از پولهای بیت المال میگیرند را درجیب های خودشان بریزند به جای اینکه برای رفاه واسایش مردمی که برای مملکت جان خود راداده اند یک عده رفتن جان شان را برای کشور دادند وشهیدشدند اونوقت یه عده کارمند با عکس شهدا دنبال پست ومقام اند

  3. با سلام.ودعای خیر
    وارزوی سلامتی برای بازماندگان محترم و علودرجات و برای مادر عزیز در نزد خداوند
    واقعا جای تاسف هست که بجای خدمت در حیات یک نفر اونهم مادر و مادرشهید…اقدامی نشود و بعد از مرگش ……….واقعا بعضی حرکات نمایشی نوعی بی احترامی هست.خدا همه را به راه راست هدایت کند

  4. علی صباحی زاده

    باسلام ودردود فراوان به روح بلند شهید بهرامی ومادربزرگوارشان
    این خانواده محترم وبزرگوار ماافتخار همسایگی بااین خانواده داریم واز نزدیک شاهد بیماری وزجرکشیدن این مادر عزیزبودیم .. بااین حال که بیماربودند ولی از لحاظ اخلاق ورفتار ومحبت خودشان وفرزندان بزرگوارشان بر همگان پوشیده نبوده ونیست..واقعا این نامه راخواندم بسیار متاثر شدم …مگررهبر معظم وعزیزمان بارها نفرمودند تک تک ما نسبت به خون شهدا خانواده شهدا مسئولیم ..امیدوارم مسئولین ذیربط باتدابیری دل این خانواده معظم را بدست آورند وکه شاهد بی توجهی به دیگر خانواده های معظم شهدا نباشیم.به امید شادکامی همه مردم وقطع این زنجیره منحوس کرونا🙏🏼🙏🏼🌹

  5. فقط اینو بگم خدا نگذره از هیچ مسئولی در هر پست و مقامی که کوچکترین کوتاهی در رابطه با شغلش انجام میده…..
    نامه رو خوندم اشکم جاری شد😞

  6. خانواده بزرگ شهدا برای همه ما قابل احترام هستند چرا نباید رسیدگی شود من از نزدیک شاهد زندگی پدر ومادر شهیدی هستم که در سن پیری هستند واز داشتن سرویس بهداشتی که بتوانند این عزیزان با این سن استفاده کنند ندارند وبا هزار زور وزحمت به بیرون از منزل بروند واز فرنگی سیار استفاده کنند که چندین بار شاهد به زمین خوردنشان بود بله مسولین بی کفایت بنیاد شهید حتی حاضر به ساخت یک سرویس بهداشتی فرنگی نیستن

  7. برخی از خانواده های معزز شهدا از رفتارهای تبعیض آمیز بنیاد شهید نیز گله دارند، از مسئولان محترم نظارتی خواهشمندیم به این موضوع ورود کنند و ببینند آیا تمام خدمات بنیاد شهید به طور عادلانه شامل تمامی خانواده معظم شهدا شده یا خیر؟

  8. به روح مطهر رهبر کبیر امام خمینی مهربان و شهدا صلوات
    *اللهم صل علی محمد و آل محمد*
    واقعا دردناک بود
    دل هر خواننده ای را به درد وا می دارد
    ان شاالله تعالی مسئوولین مربوطه رسیدگی به خانواده های شهدا را جز اولویت کاری خود قرار بدهند همین طور سایر اورگان ها
    ما هرچی داریم از برکت خون همین شهدای معظم است
    این ها جز ثروت هایی از ثروت های اصلی این نظام هستن
    وقتی می گویم این خاک مقدس است یکی بخاطر آرام گرفتن این عزیزان در گوشه گوشه ی این مملکت است
    شهدا زنده اند و ما مرده ایم که نه خود آنان و نه بازماندگانشان را درک می کنیم
    *اللهم صل علی محمد و آل محمد*

  9. به خانواده های معظم شهدادراین دهه نوداهمیت ندادندقبلابهتربود…

  10. خدا ازشون نگذره، دل ادم درد میاد وقتی همچین حرکاتی از مسئولین میبیند کاری نمیکنند،
    اونم برا خانواده شهدا، که جگر گوشه شان برا حفظ اسلام انقلاب فرستادن،
    والان باید شاهد بی وجدانی و بی مهری مسؤلین باشیم که به برکت خون شهدا این صندلی را تصاحب کردن و به جای خدمت به خانواده شهدا و مردم به فکر خودشان هستن،

دیدگاهتان را بنویسید