خبر فوری

از طبقه منفی 2 بیمارستان تا طلای المپیک؛ آشنایی با جواد فروغی

هرمزبان – جواد فروغی با 41 سال سن در رقابت های المپیک توکیو فراتر از حد تصورات ظاهر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، جواد فروغی اولین مدال طلای ایران در رقابت های المپیک توکیو را به دست آورد. جواد فروغی 20 شهریور 1358 در دهلران متولد شد. فروغی پیش از المپیک در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا 2019، 2 مدال برنز یکی در تپانچه بادی 10 متر مردان و دیگری در تپانچه میکس تیمی (به همراه گلنوش سبقت‌ الهی) به‌ دست‌ آورده بود. جالب اینکه بدانید شغل اصلی فروغی پرستاری است و او جزو کادر درمان که این روزها در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند محسوب می شود.
مقام 21 ام بازی های آسیایی در تپانچه بادی 10 متر مردان در سال 2018 (جاکارتا،اندونزی)
مقام 30 ام قهرمانی جهان در تپانچه بادی 10 متر میکس تیمی در سال 2018 (چانگ دون،کره جنوبی)
مقام 71 ام قهرمانی جهان در تپانچه بادی 10 متر مردان در سال 2018 (چانگ دونف کره جنوبی)
مقام هفتم جام جهانی تیراندازی 2019 در تپانچه بادی 10 متر میکس تیمی (دهلی نو، هند)
مقام 27 ام جام جهانی تیراندازی 2019 در تپانچه بادی 10 متر مردان (دهلی نو، هند)
مقام سوم قهرمانی آسیا در تپانچه بادی 10 متر مردان در سال 2019 (دوحه، قطر)
مقام سوم قهرمانی آسیا در تپانچه میکس تیمی در سال 2019 (دوحه، قطر)
مقام پنجم قهرمانی آسیا در تپانچه 25 متر مردان در سال 2019 (دوحه، قطر)
مقام ششم قهرمانی آسیا در تپانچه آتش مرکزی 25 متر مردان در سال 2019 (دوحه،قطر)
مقام اول جام جهانی تیراندازی 2021 در تپانچه بادی 10 متر مردان (دهلی نو،هند)
مقام اول جام جهانی تیراندازی 2021 در تپانچه بادی 10 متر مردان (اوسییک، کرواسی)
مدال طلای المپیک توکیو
جواد فروغی در رقابت های المپیک توکیو فوق العاده ظاهر شده و با اقتدار مدال طلا را به دست آورد. او با 244.8 امتیاز، رکورد المپیک را از آن خود کرد. جواد فروغی با 41 سال، مسن ترین ورزشکار ایرانی در المپیک توکیو محسوب می شود.
در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک توکیو امروز جواد فروغی در تپانچه بادی 10 متر راهی فینال شد. در این ماده ورزشکارانی از هند، چین (2 ورزشکار)، کره جنوبی، اوکراین، صربستان، ایران و آلمان در فینال رقابت کردند. در این ماده جواد فروغی در رده نخست قرار گرفت. براین اساس نخستین مدال طلای کاروان کشورمان کسب شد. نمایندگان صربستان دوم، چین سوم، اوکراین چهارم، آلمان پنجم، چین ششم، هند هفتم، کره جنوبی هشتم شدند. پیش از این در تفنگ بادی فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان از راهیابی به فینال بازماندند. جواد فروغی با 244.8 امتیاز، رکورد المپیک را از آن خود کرد. جواد فروغی با 41 سال، مسن ترین ورزشکار ایرانی در المپیک توکیو محسوب می شود.
جواد فروغی با کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی، اولین مدال تاریخ این رشته را به ارمغان آورد و توانست رشته تیراندازی را به جمع 4 رشته قبلی مدال آور ایران در تاریخ المپیک تبدیل کند. ملی پوش 41 ساله تیراندازی ایران که نخستین مدال کاروان ایران را به رنگ طلایی رقم زد، شاید یکی از غیرقابل پیش بینی ترین مدال های تاریخ ورزش ایران را کسب کرده باشد. 
جواد فروغی که خیلی دیر خودش را وارد تیراندازی کرد، یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان است. تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال 89 یا 90 بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز 85 زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.» حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید