خبر فوری

امام جمعه قشم: آزادی قدس وظیفه‌ای انسانی است

قشم- هرمزبان – امام جمعه قشم گفت: آزادی قدس شریف یک «وظیفه انسانی و اسلامی» است و با این نگاه، روز قدس «کلید» قیام جهانی بر علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی بر علیه صهیونیسم جهانی است.

حجت الاسلام میثم تارم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز قدس مساله‌ای فراتر از یک موضوع ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب است و مساله جهانی محسوب می‌شود.

وی این روز را نماد مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار دانست و تصریح کرد: با گرامیداشت این روز، مبارزه با استکبار، ظلم و همچنین دادرسی به مظلوم زنده نگهداشته می‌شود.

امام جمعه قشم  افزود: رژیم کودک‌کُش صهیونیستی، با توجه به شرایط سخت سیاسی و اقتصادی در وضعیتی نابسامان است و برای انحراف افکار عمومی درصدد حادثه‌سازی‌های مصنوعی در سرزمین‌های اشغالی با هدف نجات از سقوط است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با سقوط ترامپ شرایط سخت‌تری را پیدا کرد.

تارم تاکید کرد: البته تغییر دولت‌ در آمریکا بر حمایت ذاتی از صهیونیسم تاثیری ندارد، اما برخی روش و رفتارها در دولت‌های مختلف، اوضاع را بر این رژیم جعلی سخت می‌کند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که این روزها در فلسطین به چشم می‌خورد، مساله «تعویق انتخابات فلسطین» است که توسط رژیم صهیونیستی و محمودعباس به نمایش درآمده است.

امام جمعه قشم تصریح کرد: با اعلام محمودعباس انتخابات به‌خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی به تعویق می‌افتد که این مساله به علت ترس رژیم مجعول اسرائیل از پیروزی مقاومت اسلامی در انتخابات است.

اتحاد مسلمانان برای بازپس‌گیری قدس یک ضرورت جهانی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز امروز با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: تداوم اتحاد مسلمانان برای بازپس‌گیری قدس شریف به یک ضرورت جهانی تبدیل شده است و حفظ این یادگار برای رسیدن به اهداف امام خمینی (ره) ضرورت دارد.

علی درویش‌پور در این پیام افزود: روز جهانی قدس روز حمایت از مظلومیت مردم قهرمان فلسطین است که پس از گذشت چندین دهه از اشغال سرزمین مادری خود توسط رژیم صهیونیستی و بی توجهی مجامع جهانی نسبت به این ظلم آشکار، توسط امام خمینی (ره) مطرح شد.

وی ادامه داد: انتخاب این روز جهانی برای راهپیمایی مسلمانان علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا، یک انتخاب هوشمندانه بود که تداوم اتحاد مسلمانان برای بازپس‌گیری قبله اول مسلمانان از سلطه صهیونیست‌ها را به یک ضرورت جهانی تبدیل کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: روز قدس یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یادگار ماندگار امام خمینی(ره) است و ضرورت دارد که این یادگار حفظ شود.

وی اظهار کرد: به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، راهپیمایی سراسری روز قدس امسال نیز برگزار نمی‌شود اما ما در فضای مجازی شاهد انزجار ملت‌های مسلمان از صهیونیسم و حامیان آن‌ها در دنیا از جمله جزیره قشم هستیم.

درویش‌پور تاکید کرد: در روز جهانی قدس، همه مسلمانان همگام با ملت‌های آزادی‌خواه دنیا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به روش‌های مختلف فریاد آزادی قدس شریف را سر می‌دهند.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به آزادی‌خواهان جهان است

کانون بسیج رسانه شهید سلیمانی قشم نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس آورده است: پس از گذشت هفت دهه از اشغال سرزمین فلسطین، رژیم کودک‌کش اسراییل نیت‌های پلید خود را آشکار ساخته و با ماجراجویی، ترور و خرابکاری به دنبال ناامنی در سرزمین های اسلامی است که نشان از زوال آنان است.

قدس اولین قبله گاه مسلمانان و پس از مسجد الحرام و مسجد پیامبر(ص) مهمترین مکان معنوی جهان اسلام و مورد احترام همه ادیان ابراهیمی است که با فتنه انگیزی استکبار این حرم الهی به مکانی برای ترویج صهیونیسم و هتک حرمت به این مکان مقدس تبدیل شده است.

ملت غیور و مسلمان ایران و مسوولان نظام جمهوری اسلامی در همه دوره‌ها نشان دادند که آزادی قدس شریف مهمترین مساله سیاست خارجی برای کشور ایران و جهان اسلام است و در این راهِ مستقیم حامی ملت مظلوم فلسطین هستند.

مسلمانان وحدت دشمنان را برای مبارزه با دین اسلام در طول چندین دهه تجربه کرده‌اند لذا هر گونه سازش و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی خیانت به مقاومت فلسطینیان و همه آزادی خواهان جهان خواهد بود.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام خمینی(ره) روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید