وزیر ارتباطات: اینترنت فور.جی (4G)در قشم فعال می‌شود

قشم-هرمزبان – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام نقاط قشم از پوشش اینترنت فور.جی.(4G) بهره‌مند و آنتن‌دهی تلفن همراه در این جزیره تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از شامگاه سازمان منطقه آزاد قشم، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با وی افزود: مشکلات ارتباطی در روستاهای غرب جزیره قشم با جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: نقاط کور جزیره شناسایی و جهت رفع مشکلات این حوزه اقدام می شود.

در این دیدار همچنین تهیه طرحی در قالب مسوولیت اجتماعی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی برای جذب بودجه USO اپراتورها توسط سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر محورهای گفتگو در جلسه مذکور بود.
با تصویب و اجرای طرح فوق، تمامی نقاط محروم جزیره از پوشش 4G بهره‌مند شده و  خدمات خواهند گرفت.
شهریورماه امسال طرح  مسیر دوم فیبر نوری دریایی برای جزایر کیش، قشم و خارک به طول ۱۸۹ کیلومتر و با هزینه‌ای افزون‌ بر ۳۷۶ میلیارد ریال اجرا شد.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید