خبر فوری

آغاز فصل سرب داغ در زندگی قمه‌کش‌ها و قدّاره‌بندها/ هشدار آخر پلیس به اراذل و اوباش +فیلم

آیا دوباره در رسانه ملی تصویر اراذل و اوباش سطح یک با چشم بسته پخش می‌شود یا همانطور که سردار رضایی تصریح کرده است “با قلم خرد شده”؟!

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان _ سردار حاج قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی که در سابقه او فرماندهی قرارگاه امنیتی رسول اکرم(ص) در استان سیستان و بلوچستان نیز دیده می‌شود؛ به تازگی در یک ویدئوی رسانه‌ای سخنان مهمی را درباره راهبردهای جدید ناجا در مقابله با اراذل و اوباش مطرح کرده است.

حاج‌ قاسم رضایی در این ویدئو خطاب به فرماندهان عملیاتی ناجا می‌گوید:

“اگر –شروری را- در صحنه درگیری گرفتید و من ببینم این سالم اینجا ایستاده؛ باید پاسخ بدهید که چرا سالم است؟

-اگر او- در صحنه درگیری قمه دستش بوده الان باید من دست شکسته او را ببینم.

اگر قمه در دست داشته و رعب و وحشت ایجاد می‌کرده؛ همان موقع می‌بایست قلم پای او را می‌شکستید و من باید –پای شکسته‌اش را- ببینم.”

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

سردار رضایی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون تطابق این دستور با حقوق شهروندی نیز تأکید می‌کند: کسی که حقوق شهروندی را رعایت نکند، نیروی انتظامی در مقابل او اعمال قانون می‌کند. حقوق متهم از زمان تحویل داده شدن به قانون باید رعایت شود-نه قبل از آن و در حالی که مشغول عمل مجرمانه و ایجاد رعب و وحشت است-.[1]

*می‌توان این سخنان سردار رضایی را فصل جدیدی در رویکردهای امنیتی پلیس ایران ارزیابی کرد.

فصل جدیدی که امنیت مردم و البته امنیت جانی نیروهای پلیس، دیگر با هیچ مسامحه و تعللی مواجه نخواهد بود و اشراری که در خیابان‌های شهر راهبندان می‌کردند، مأمور پلیس را با تبر تهدید می‌کردند و عربده‌کشی خیابانی و بریدن گوش مردم حرفه هر روزه آنها محسوب می‌شد؛ من‌بعد از این روز خوش نخواهند دید و بایستی به “روزگار سرب داغ” سلام کنند.

صد البته پلیس همواره بایستی بر مسیر قانون و رعایت حقوق مجرم حرکت کند و حتی یک گام غیر از این خلاف شرع و قانون و البته مستوجب پیگیری خواهد بود. اما این فرایند پس از دستگیری متهم قابل اعمال است نه هنگامی که یک متهم به روی پلیس و مردم اسلحه کشیده باشد!

با دستور حاج قاسم رضایی من‌بعد از این حتی نیازی به اعمال تکنیک‌های دفاع شخصی هم از سوی نیروی پلیس در مواجهه با اوباش نخواهد بود و این ضوابط قانونی استفاده از همه سلاح‌های در اختیار پلیس است که تعیین می‌کند اراذل و اوباش بایستی بر خیابان‌ها حکومت کنند یا پلیس ایران؟!

مسئله مهمتر در این رویکرد جدید پلیس اما “ضرورت همراهی و همگامی سایر مسئولان کشور ” است.

مسئولانی در نهادهای تأثیرگذار قضایی و اجرایی که همگامی آنها با پلیس و اِعمال قوانین سختگیرانه و پیشگیرانه از سوی آنها در بحث جرم‌زدایی و مجازات مجرمین می‌تواند اراذل و اوباش را هرچه‌ سریعتر منقرض کند و امنیت بیشتری را به مردم و البته به نیروهای خدوم پلیس کشور هدیه دهد.

در رویکرد جدید پلیس برای ایجاد امنیت البته قضاوت اصلی با مردم خواهد بود… اینکه آیا دوباره در رسانه ملی تصویر اراذل و اوباش سطح یک با چشم بسته پخش می‌شود یا همانطور که سردار رضایی تصریح کرده است “با قلم خرد شده”؟!

بدیهی است که تشریقاتی پنداشتن این دستورِ علنی شده در مقابل افکار عمومی که از مدت‌ها قبل بایستی اجرا می‌شد و یا اجرا نکردن آن؛ خدشه‌های جدی به جایگاه نیروی انتظامی و شأنیت آن در پیشگاه مردم وارد خواهد کرد.

***

1_mshrgh.ir/1162569

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید