خاطرات همرزم سردار دلها/ من را همان قاسم صدا بزنید

سردار رضا ترابی از همرزمان حاج قاسم سلیمانی می‌گوید: حاج قاسم وقتی تازه به درجه سرلشکری نائل آمده بود، ما خیلی مباهات می‌کردیم و خوشحال بودیم و فرمودند برادران عزیز من همان حاج قاسمم… من را همان حاج قاسم یا اصلا قاسم صدا بزنید. خیلی بیشتر به دلم می‌نشیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، سردار رضا ترابی فرمانده پیشین سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و از رزمندگان لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره ۳۱ شهید شهرستان بستک در گلزار شهدای گمنام شهر جناح به بیان خاطره جالبی از حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی روایت کرد که در بهمن 89 بود که حاج قاسم سلیمانی بدستان مبارک مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری نائل آمدند و ما در آن زمان خیلی مباهات می‌کردیم و خوشحال بودیم که فرمانده دوران دفاع مقدس ما و دوست ما به این درجه رسیده و شادمانی زایدالوصفی داشتیم.

بلاخره ما دوران دفاع مقدس را در لشکر ثارالله بودیم و حاج قاسم فرمانده دلاور ما بود و کسب این جایگاه در نیروهای مسلح کشورمان و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان یک حس خوبی در میان ما رزمندگان حاج قاسم ایجاد کرده بود.

 

چند روزی پس از نائل شدن به این درجه، سفری به بندرعباس داشتند و ما خیلی لذت می‌بردیم که ایشان را در ردای سرلشکری ببینیم و لذا وقتی ایشان آمدند و بنده در تالار آورینی شهر بندرعباس در پشت تریبون قرار گرفتم که خیرمقدمی به ایشان عرض کنم، از این فرمانده دلاورمان به عنوان سرلشکر یاد کردم و حس خودم را به عنوان یک رزمنده از اعطای درجه سرلشکری به ایشان ابراز کردم.

ایشان بعد از این که در پشت تریبون قرار گرفتند با عزت نفس عظیمی که داشتند و با روحیه سلحشوری که در وجود ایشان از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده بود و حتی در وجودشان عمیق‌تر شده بود، فرمودند: برادران عزیز من همان حاج قاسمم… من را همان حاج قاسم یا اصلا قاسم صدا بزنید. خیلی بیشتر به دلم می‌نشیند.

بعد از چند روز به بندرعباس تشریف آوردند و ما خیلی لذت می بردیم که فرمانده مان را در ردای سرلشکری ببینیم. اما وقتی در تالار شهیدآوینی برای عرض خیرمقدم پشت تریبون قرارگرفتم و گفتم محضر فرمانده دلاورمون، سردارسرلشکر حاج قاسم سلیمانی خیرمقدم عرض می کنم، ایشان بعد از بنده پشت تریبون قرار گرفتند و با آن عزت نفس عظیمی که داشتند فرمود برادران عزیز، من را قاسم یا حاج قاسم دوران دفاع مقدس صدا بزنید، خیلی بیشتر به دلم می نشیند تا بگویید سردار و سرلشکر و…

انصافا حاج قاسم شهید زنده بود و به آرزویش هم رسید و او خودش این گونه شهادت را انتخاب کرده بود و در تمنای آن از خدای متعال بود و خدا نیز به او ارزانی داشت.

انتهای پیام/ 88055/ر

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید