خبر فوری

دهقانی: رژیم صهیونیستی با اتکا به حمایت متحدان همچنان به جنایات خود ادامه می دهد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، غلامحسین دهقانی در نشست روز چهارشنبه مجمع عمومی این سازمان که با موضوع فلسطین برگزار شد، ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش آلام مردم فلسطین، دلیل ناکامی این تلاش‌ها را پافشاری رژیم صهیونیستی بر ادامه اقدامات جنایتکارانه و غیرقانونی علیه فلسطینیان دانست.
وی افزود: باوجود درخواست‌های مکرر جامعه بین المللی و محکومیت رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی، این رژیم با اتکا به حمایت معدود متحدانش همواره نسبت به این خواسته‌ها بی اعتنایی کرده و متاسفانه هنوز جامعه بین المللی برای پایان بخشیدن به بی کیفر ماندن مرتکبین این جنایات اقدامی انجام نداده است.
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان سازمان ملل در ادامه به موارد متعدد نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی همانند تخریب خانه‌ها، جابجایی اجباری غیر نظامیان، بازداشت و حبس غیر قانونی شهروندان غیر نظامی فلسطینی از جمله کودکان، خشونت و وحشت افکنی توسط شهرک نشینان اسرائیلی و دست زدن به اقدامات غیر قانونی، بویژه در مسجد الاقصی که بی وقفه ادامه داشته است اشاره کرد.
دهقانی با اشاره به تداوم محاصره غزه، آن را سبب بروز یک بحران عمیق انسانی و محرومیت گسترده میلیون ها فلسطینی دانست و گفت رژیم صهیونیستی با این گونه اقدامات عامدانه و سیستماتیک قواعد لازم الاجرا و اساسی حقوق بین الملل،از جمله حقوق بشر دوستانه، را نقض می کند.
وی افزایش شهرک‌های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطین را علاوه بر نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو آن را جنایت جنگی خواند و گفت: این اقدامات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی هیچگاه علاقه‌ای به برقراری صلح در فلسطین نداشته است.
دهقانی توجه و اقدام فوری جامعه بین المللی در خصوص مساله فلسطین را خواستار شد و ادامه اشغال غیرقانونی و ظالمانه فلسطین را نه فقط باعث رنج و محنت فلسطینیان، بلکه منشا تنش‌های مختلف در منطقه خاورمیانه دانست که صلح و ثبات بین المللی را به مخاطره انداخته است.
وی با انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل یادآور شد که با وجود اتفاق نظر جهانی در موردغیر قانونی بودن سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی، شورای امنیت کماکان در وضعیت فلج و بی تحرکی نسبت به این مسئله قرار داشته و نتوانسته است به وظایف خود عمل کند.
دهقانی از این شورا خواست تا به مسئولیت های خود تحت منشور ملل متحد جامه عمل پوشانده و رژیم صهیونیستی را مجبور به احترام به قواعد حقوق بین الملل و پایان دادن به جنایات جنگی، اشغال سرزمین فلسطین و نقض حقوق مردم فلسطین کند.
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل بار دیگر به حمایت کامل دولت و مردم ایران از مردم ستمدیده فلسطین تاکید و خاطرنشان کرد: ایران هر چه در توان دارد برای تحقق خواست مردم فلسطین مبنی بر تشکیل یک فلسطین آزاد بکار خواهد برد.
شبد** اروپام-4-541 ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید