خبر فوری

گوشی اسپارک ۵ به صورت رسمی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، شرکت تکنو که به تازگی نامی در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای خود دست و پا کرده است، به تازگی گوشی جدید خود به نام Spark 5 را به صورت رسمی رونمایی کرد. پس از رونمایی رسمی از این گوشی مشخص شد که Spark 5 دارای یک صفحه نمایش به اندازه ۶.۶ اینچ است که نسبت این صفحه نمایش به بدنه ۹۰.۲ درصد است. از دیگر مشخصات برجسته این گوشی می‌توان به دوربین چهارگانه آن که در کنار فلش قرار گرفته شده، پردازنده هشت هسته‌ای با سیستم عامل اندروید ۱۰ و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. نکته قابل توجه مربوط به گوشی جدید تکنو این است که Spark 5 در گروه گوشی‌های ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد چرا که با قیمت ۱۲۵ دلار عرضه می‌شود. با این تفاسیر، نگاهی به مشخصات جزئی تکنو Spark 5 می‌اندازیم.

نمایشگر ۶.۶ اینچی Spark 5 دارای رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است و یک پانچ برای دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی روی آن در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی Spark 5 دارای فلش LED دوگانه است. در حال حاضر، دوربین‌هایی که لنز سلفی آن‌ها با یک فلش LED همراه هستند بسیار کم در بازار پیدا می‌شوند و این گوشی سنت گذشته را شکسته است. هنوز مشخص نیست که نسبت بدنه ۹۰.۲ درصدی درست باشد، اما تصویری که از این نمایشگر به اشتراک گذاشته شده، عملکرد قابل قبولی از این گوشی را نشان می‌دهد.

رونمایی رسمی از تکنو اسپارک ۵

دوربین چهارگانه پشتی Spark 5 یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ در ماژول اصلی خود دارد. این حسگر با استفاده از فلش LED چهارگانه پشتیبانی می‌شود که باز هم یک ویژگی خاص به حساب می‌آید. کنار این لنز، یک حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین چهارم این گوشی دیده می‌شود. عملکرد لنز چهارم Spark 5 در مشخصات رسمی آن اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود این لنز تنها یک لنز کمکی برای بالا بردن کیفیت تصاویر باشد.

رونمایی رسمی از تکنو اسپارک ۵

به هر حال، تکنو Spark 5 با سیستم عامل اندروید ۱۰ ارائه می‌شود. رابط کاربری این گوشی HiOS ۶.۱ است. Spark 5 به یک تراشه پردازنده هشت هسته‌ای مجهز است که مشخص نیست ساخت کدام شرکت بوده و مدل آن چیست، اما حافظه رم آن ۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است. یک حسگر اثر انگشت در کنار دوربین چهارگانه آن قرار دارد، اما دوربین جلو می‌تواند به عنوان حسگر تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرد.

رونمایی رسمی از تکنو اسپارک ۵

این گوشی هوشمند مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است، اما به سرعت شارژ شدن آن به صورت تخصصی اشاره‌ای نشده است. در نتیجه، می‌توان حدس زد که این باتری با سرعت استاندارد ۱۰ واتی شارژ می‌شود. از نظر ارتباط هم این گوشی از فناوری ارتباطی ۴G با پهنای باند VoLTE پشتیبانی می‌کند و دارای یک جک ۳.۵ میلیمتری صدا است. تکنو Spark 5 به زودی عرضه خواهد شد. این گوشی در چهار رنگ خاکستری، آبی، سبز یشمی و نارنجی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید