خبر فوری

کمک مؤمنانه| اهدای سبد کالا به خانواده‌های «کودکان سرطانی»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، صدیقه کیوانی‌ عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: مؤسسه خیریه ساحل خلیج فارس از سال ۱۳۸۹ پس از راه‌اندازی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان با شماره ثبت ۸۸۸ در شهر بندرعباس شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه مؤسسه ساحل خلیج فارس تحت پوشش هیچ ارگان دولتی نبوده و بیشترین کمک‌ها از مردم و خیرین صورت می‌گیرد، افزود: هدف از تأسیس این مؤسسه خیریه، حمایت درمانی از کودکان مبتلا به سرطان استان هرمزگان از سن نوزادی تا ۱۵ سالگی است.

مدیر اجرایی مؤسسه ساحل خلیج فارس در ادامه گفت: هزینه‌هایی مانند؛ ترخیص، شیمی‌درمانی، دارو، آزمایش، پاتولوژی، سونوگرافی، رادیولوژی، طب هسته‌ای، ویزیت، ایاب و ذهاب و دیگر نیازهای بیماران توسط این مؤسسه خیریه پرداخت می‌شود.

کیوانی‌ به خدمات انجام شده در طی این مدت اشاره کرد و عنوان داشت: راه‌اندازی و تجهیز یک بخش مجزا به مساحت ۵۸۰ متر برای درمان بیماران سرطانی، خرید تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی مورد نیاز بخش و بیماران و همچنین راه‌اندازی اتاق بازی ویژه بیماران بستری شده، روانشناسی، مشاوره و مددکاری بیماران از طریق خیرین داوطلب و متخصص مؤسسه، تأسیس اولین مدرسه بیمارستانی کشور بنام نوید زندگی برای آموزش بیماران تحت درمان و اهدای کارنامه رسمی آموزش و پرورش و راه‌اندازی کافه کتاب مؤسسه برای ایجاد فضای فرهنگی را می‌توان از اقدامات این مؤسسه نام برد.

وی تصریح کرد: عمده درآمدزایی مؤسسه، برگزاری بازارچه‌های خیریه و فروش مواد غذایی با کمک خیرین است که با توجه به وضعیت موجود به دلیل ویروس کرونا، تمامی برنامه‌های مؤسسه لغو شده است.

مدیر اجرایی مؤسسه ساحل خلیج فارس در ادامه با بیان اینکه بعد از پنج سال اولین سالی است که اعضای مؤسسه زمان افطار در منزل هستند، افزود: لازم به ذکر است این مؤسسه طی چند سال اخیر، فروشگاه‌های عرضه افطاری و سحری در ماه رمضان را با کمک خیرین در دو نقطه مختلف شهر دایر می‌کرد که متأسفانه امسال برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این موضوع انجام نگرفت.

کیوانی‌ گفت: با این حال خیرین کمک خود را برای اهدای سبد کالا که در ماه مبارک رمضان به خانواده بیماران اهدا می‌شود دریغ نکردند و زمانی که بیماران برای درمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند سبد کالا به آنها اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: به همت و تلاش خیرین تاکنون تعداد ۳۰۰ سبد کالا به خانواده‌های کودکان سرطانی در ماه مبارک رمضان اهدا شده است.

خبرنگار: فاطمه ناظری

  انتهای پیام/

منبع: فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید