خبر فوری

جاسم جادری:سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مواد معدنی و فولاد هرمزگان حمایت می‌شود

هرمزبان:استاندار هرمزگان گفت: از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معادن و صادرات مواد معدنی و تولید فولاد در هرمزگان حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری در دیدار سرمایه گذاران کشور چین در بندرعباس اظهار داشت: برای کمک به صادرات سنگ آهن و سایر فلزات، از ایران به چین از طریق استان هرمزگان آمادگی داریم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت 40 میلیون تنی حمل و نقل ریلی کالا در هرمزگان بیان داشت: در حال حاضر تنها نزدیک به 15 میلیون تن ظرفیت حمل و نقل کالا از طریق راه آهن در هرمزگان مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه حمل و نقل کالا،می توان سرمایه گذاری خوبی در این بخش برای حمل و همچنین صادرات کالا انجام داد.

جادری گفت: ما برای کمک به صادرات سنگ آهن و سایر فلزات، از ایران به چین از طریق استان هرمزگان آمادگی کامل داریم.

وی پیشنهاد کرد که در این راستا از ظرفیت حمل و نقلی ریلی و بنادر هرمزگان استفاده شود.

نماینده دولت در هرمزگان افزود: همچنین ظرفیت تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس جهت سرمایه گذاری خارجی پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت: ایجاد ظرفیت تولید فولاد در شهرستان پارسیان هرمزگان نیز پیش بینی شده که از سرمایه گذاری خارجی در این بخش نیز استقبال می کنیم.

جادری با اشاره به تقاضای سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در بخش معدن در هرمزگان نیز اظهار داشت: در این زمینه استان هرمزگان ظرفیت خوبی برای اکتشاف و استخراج و همچنین صادرات مواد معدنی دارد./خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید