خبر فوری

عباس امینی زاده: تحویل پساب فاضلاب شهری هرمزگان تسریع شود

هرمزبان:شهردار بندرعباس با انتقاد از عملی نشدن وعده مدیران آب هرمزگان درباره تحویل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری بر جدیت شهرداری برای عدم استفاده از آب شرب توسعه فضای سبز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، عباس امینی زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم در بندرعباس با اشاره به حفظ و توسعه فضای سبز به عنوان یک خواست عمومی برای ایجاد آرامش در جامعه بر تسریع در اجرای طرح آبیاری فضای سبز و بوستان‌های شهر بندرعباس با استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس تاکید کرد.

وی اجرای این طرح را مشروط به عملی شدن وعده‌های مدیران آب استان دانست و افزود: بهتر است به جای محکوم کردن شهرداری به دلیل انجام وظیفه، مصوبات و وعده‌های داده شده درباره جایگزینی منابع جدید آبی به جای استفاده آب شرب در فضای سبز و دیگر مصارف را به عمل نزدیک کنند.

امینی‌زاده به مخالفت های صورت گرفته درباره اختصاص پساب فاضلاب شهری اشاره داشت و افزود:با بهره گیری از این ظرفیت هم نسبت به استفاده صحیح و بهینه از آب شرب در شرایط بحران اقدام می شود و هم از ورود این پساب به دریا و آلودگی های زیست محیطی جلوگیری به عمل می آید.

شهردار بندرعباس گفت: درحال حاضر کمتر از 8 درصد آب شرب به آبیاری فضای سبز و بوستان های بندرعباس اختصاص داده شده است که البته شهرداری به دنبال ایجاد منابع آب جایگزین برای آن است.

وی با بیان اینکه شهرداری به پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری نگاه سرمایه گذاری دارد اظهار داشت:مجموعه شهرداری می تواند با استفاده صحیح و به جا از این فرصت آب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز شهربندرعباس را تامین کند.

امینی‌زاده در ادامه به جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس در مهرماه 93 و توافق صورت گرفته با مدیران آب و فاضلاب شهری برای تحویل پساب فاضلاب به شهرداری اشاره داشت و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری بندرعباس با جدیت برای عملی شدن این توافق به دنبال کسب موافقت های لازم از وزارت نیرو باشد.

شهردار بندرعباس به قطع آب فضاهای سبز در بوستان ها و پارک های شهر قبل از تامین منابع آبی جدید توسط شرکت آب و فاضلاب انتقاد کرد و افزود: شهرداری در قبال حفظ و توسعه فضای سبز مسئولیت دارد.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید