خبر فوری

رضا درخشنده: ثبت شش موقوفه در شهرستان بستک

هرمزبان:سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون، شش موقوفه توسط واقفین خیراندیش در بستک وقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،رضا درخشنده افزود: از این تعداد ،پنج حفره آب انبار و یک قطعه زمین مسکونی به ارزش دو میلیارد و 350 میلیون ریال وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه آب انبارها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب مردم شهرستان بستک به شمار می روند ادامه داد: هر آب انبار بطور متوسط بین 100تا150 هزار لیتر آب در خود ذخیره می کند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بستک اظهار داشت: از برکات ارزشمند موقوفات می توان در راستای رفع نیازهای جامعه به نحوی صحیح و اصولی استفاده کرد.

شهرستان بستک دارای افزون بریک هزار و 500 حفره آب انبار وقفی برای تامین آب شرب است که حدود نیمی از آب انبارها در حدفاصل بین شهر، روستاها و اراضی ملی واقع شده اند.

آب انبارهای وقفی تازه ثبت شده نیز در روستاهای گود گز- دهنگ- نهند و خمر قلندران واقع شده و قطعه زمین نیز به متراژ 188 مربع در شهرستان بستک است./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید