دانشگاه آزاد اسلامی و کاهش هزینه های دفاع از پایان نامه های دانشجویی

راهکار دانشگاه آزاد برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی دفاع از پایان نامه

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، بابک نگاهداری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که دانشگاه آزاد اسلامی برای طولانی شدن تحصیلات در مقاطع تحصیلات تکمیلی و هزینه‌بر بودن این موضوع چه چاره‌ای اندیشیده است، گفت: دانشگاه آزاد تلاش می‌کند برنامه‌ریزی پژوهشی را به گونه‌ای انجام دهد که دانشجویان بتوانند در موعد مقرر دفاع کنند. اتفاقاً در دوره جدید، شرایط دفاع و نظام کنترلی دانشگاه آزاد بر روی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را از طریق مجلات علمی خود دانشگاه پیگیری می‌کنیم و تغییری در رویه‌ها دادیم؛ آن هم اینکه هر دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی موظف خواهد بود یکی از مقالات خود را از طریق مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ برساند و نظام کنترل کیفی بر کارهای تحقیقی پایان‌نامه‌های دانشجویی از طریق داوری این مقالات در ژورنال‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعمال خواهد شد.

وی افزود: این موضوع باعث تسریع روند رسیدن دانشجویان به دفاع از پایان‌نامه‌هایشان می‌شود و طول مدت معطل ماندن دانشجویان برای چاپ مقالات و نظایر آن‌ها را کوتاه‌تر می‌کند و هم به دانشگاه این قابلیت را می‌دهد که به طور مستقیم بر کیفیت و صحت تحقیقات دانشجویی که در قالب رساله‌های دکترا انجام می‌شود، از طریق هیئت‌های تحریریه و داوری ژورنال‌های خود دانشگاه، نظارت کند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی آزاد اسلامی ضمن توضیح درباره تغییرات ساختاری این دانشگاه و با بیان اینکه این دانشگاه در دوره جدید حوزه پژوهش و فناوری را جدا کرده است، گفت: حوزه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی بر فعالیت‌های پژوهشی تمرکز دارد. این در حالی است که حوزه معاونت فناوری و نوآوری بر شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه تأکید دارد. اتفاقاً این تفکیک به خاطر تأکیدی که دانشگاه بر روی اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه دارد، صورت گرفته است. این در حالی است که در بسیاری از دانشگاه‌ها به علت گسترش فعالیت‌های پژوهشی، بحث‌های فناورانه و نوآورانه تحت‌االشعاع کارهای پژوهشی، مقالات و نظایر آن قرار می‌گیرد.

نگاهداری اضافه کرد: برای آنکه این اتفاق در دانشگاه آزاد نیفتد، یک معاونت مجزا جدا از معاونت پژوهشی که در قالب پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی فعالیت می‌کند، تحت عنوان معاونت فناوری و نوآوری شکل گرفته که به طور ویژه و خاص فقط بر نوآوری، فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان تأکید دارد./ ایسنا

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید