خبر فوری

حجت الاسلام حسین جهانگیری:ورود و خروج اجناس در مناطق مرزی امری طبیعی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت‌الاسلام حسین جهانگیری ظهر امروز در دیدار با فرمانده پایگاه دریابانی بندرعباس اظهار داشت: برخورد قانونی و جلوگیری از کالای مخرب فرهنگی و اجتماعی از وظایف نیروی انتظامی و دریایی است اما باید با ملوانان و دریانوردانی که زندگی آن‌ها از راه دریا و تجارت با کشورهای عربی تأمین می‌شود دقت نظر لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های دریایی در شهرستان ساحلی جنوب با مجوز صورت می‌گیرد افزود: تعداد قابل‌توجهی از مردمان بندر خمیر سال‌هاست با دریا زندگی کرده‌اند و عنوان قاچاقچی، مناسب نام آن‌ها نیست.

امام‌ جمعه بندرخمیر با تأکید بر اینکه رفت‌وآمدهای دریایی باید تحت نظر باشد و ورود هر نوع کالای نامناسب می‌تواند امنیت و سلامت جامعه را دچار بحران کند تصریح کرد: ورود و خروج اجناس در مناطق مرزی یک مساله طبیعی است و می‌تواند موجب رونق اقتصادی منطقه باشد اما باید با نظارت دقیق مانع از سودجویی افرادی شد که دست به قاچاق سامان‌دهی شده کالا می‌زنند.

جهانگیری دغدغه‌ی همه مسؤولان نظام را افزایش امنیت مردم و آسایش و رفاه اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای و تقویت کشاورزی می‌تواند وضعیت اشتغال را در بندر خمیر بهبود بخشد.

در این دیدار ایرج ملکی فرمانده پاسگاه دریابانی بندرعباس و علی آبادی‌زاده فرمانده پاسگاه مرزی دریایی بندرخمیر برنامه‌های صورت گرفته را تشریح کردند.

به گفته این مقامات دریابانی، ورود بسیاری از کالاها هم‌چون برنج، روغن و شکر دارای محدودیت خاصی نیست و هدف بازرسی‌ها مقابله با کالاهای ضد ارزشی و قاچاق‌های گسترده است.

شهرستان بندر خمیر در 85 کیلومتری غرب بندرعباس در امتداد سواحل نیلگون خلیج‌فارس واقع‌شده است و جمعیت این شهرستان حدود 55 هزار نفر است.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید