خبر فوری

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان / بومی سازی بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، سیدمناف هاشمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، شناسایی کارخانه‌های راکد و واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها درآمده اند را پراهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه این واحدهای تولیدی زیرساخت‌های اولیه و ساختمان لازم را دارا هستند می‌توان با فعال‌سازی آنها در زمینه پیشین و یا فعالیت جدید زمینه اشتغال و تولید را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: 116 پروژه محوری استان در دستور کار این ستاد قرار گرفته و باید با اولویت‌بندی روند اجرایی شدن آن را دنبال کنیم.

استاندار گلستان افزود: ایجاد بندر خشک و یا بندر چوب از تاکیدات استان در همکاری با راه آهن محسوب می‌شود و تلاش های لازم را برای تحقق آن انجام می‌دهیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه شد بیانگر مسیر اقدامی همه ماست و باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ارائه چارچوبی برای آن، بیانیه مذکور را بومی کند.

* سازمان مدیریت گلستان باید دستورالعمل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان را برای سال 98 را پیاده‌سازی کند/ طی 2 سال آینده وضعیت گذرگاه‌های پرخطر گلستان بهبود یابد

وی تاکید کرد: همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید دستورالعمل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان را برای سال 98 را پیاده‌سازی کند.

هاشمی گذرگاه‌های پرخطر استان را مسئله مهمی دانست و افزود: این موضوع از آنجا که با جان انسان‌ها در ارتباط است موضوع پراهمیتی و باید تلاش کنیم طی دو سال آینده وضعیت بسیاری از این نقاط را بهبود ببخشیم.

*‌ برای فاز 6 هزار هکتاری پرورش میگو برنامه‌ای جدید طراحی کنیم/  آمادگی نشست با هر سرمایه‌گذار با اهلیتی خصوصاً از بومیان استان را داریم

وی با اشاره به اقدامات شیلاتی صورت گرفته در استان، گفت: باید برای فاز 6 هزار هکتاری پرورش میگو برنامه‌ای جدید طراحی کنیم و البته اعتقادی نداریم که در فاز 6 هزار هکتاری هم دولت باید همچون فاز 4 هزار هکتاری تمامی زیرساخت ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد بلکه اقدامات لازم را با باید با مشارکت صورت دهد.

استاندار گلستان توسعه مجتمع پرورش میگوی گمیشان را عاملی موثر در توسعه اشتغال دانست و ادامه داد: آمادگی نشست با هر سرمایه‌گذار با اهلیتی خصوصاً از بومیان استان را داریم چرا که این مجتمع یکی از مسیرهای اشتغالزایی و توسعه است.

هاشمی تصریح کرد: در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته که در وزارت کشور برگزار شد مقرر شد علاوه بر گمیشان، شهرستان مراوه‌تپه نیز در این لیست قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، حسینعلی قوانلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و قدس‌علوی مدیر کل شیلات استان به ارائه گزارشات خود پیرامون اقتصاد مقاومتی پرداخت. / فارس -پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید