خبر فوری

مشهد | برگزاری نشست تحلیل و ایده پردازی بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، امشب سومین نشست از سلسله نشست‌های تحلیل و ایده پردازی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تحت عنوان بزم اندیشه، در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) برگزار شد.

مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی در این نشست گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از طرف مقام معظم رهبری صادر‌شد یک سیر منطقی دارد، ایشان در این بیانیه‌ آغاز معجزه‌آسای انقلاب اسلامی، ادامه دار بودن آن، شعارهای انقلاب و زنده بودن و زنده ماندن نظام اسلامی علی رغم وجود انواع توطئه‌هارا بیان میکنند.

محمد شجاعی بیان‌کرد: مهم‌ترین بحث مطرح‌شده در بندهای بیانیه بحث ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان(ع) است.

وی افزود: پشتوانه این هدف، توجه ملت‌های زیر ستم، جریان‌های آزادی‌خواه و دولت‌هایی که تمایل به استقلال دارند هست که زمینه مناسبی‌است تا انقلاب اسلامی بتواند تمدن اسلامی‌را پایه سازی بکند.

انقلاب اسلامی پروژه ای الهی

مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی  با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک پروژه بود که از طریق الهی و از زمان تولد پیامبر(ص) هدف‌گیری شده‌بود تا در ایران به نتیجه برسد گفت: انقلاب اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی و حکومت امام زمان(ع) شکل‌گرفت.

شجاعی بیان‌کرد: اینکه چه کسی این بیانیه‌ را مطرح کرده‌است بسیار اهمیت دارد، امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار انقلاب و پس از ایشان مقام معظم رهبری بیشترین حق را در معرفی انقلاب و ترسیم اهداف آن‌ دارند.

وی بیان‌کرد: امام خمینی(ره) هدف اصلی انقلاب اسلامی‌را تمدن‌سازی ذکر می‌کند و می‌گوید انقلاب ایران نکته آغاز انقلاب اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ع) است و اگر مسؤولان جمهوری اسلامی به‌فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان(عج) نباشند خائن و خطرسازند.

مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی افزود: اگر از روزهای اول انقلاب به این فرمایش امام توجه می‌شد که کسانی که در تراز انقلاب هستند در کشور مسؤول باشند بسیاری از مشکلات امروز را در کشور نداشتیم.

شجاعی در ادامه گفت: رهبری این مشکلات‌را در بیانیه گام دوم مطرح کردند و سبب آن‌هارا مسؤولان دانستند.

ذکر احادیث در نشست ایده پردازی بیانیه گام دوم

وی بیان‌کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب اسلامی از زمان تولد پیامبر با خاموش شدن آتشکده و شکستن ۱۴ کنگره طاق کسری در ایران آغاز شد، به این معنا که ۱۴ قرن بعد از تولد پیامبر در ایران اسلام دوباره به پا میخیزد.

مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی افزود: علاوه بر آن بعد از رحلت پیامبر جبرئیل به دیدن حضرت زهرا(س) میرفتند، وقایع آینده‌را برای ایشان بازگو میکردند و با اخبار انقلاب اسلامی به‌عنوان زمینه‌ساز برای ظهور حضرت حجت(عج) ایشان‌ را آرام می‌کردند.

مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی بیان‌کرد: انقلاب اسلامی با تضمینی که از اهل بیت دارد انقلابی‌است که با وجود مشکلات هرگز شکست نخواهد خورد و امام خمینی(ره) فرمودند من با اطمینان میگویم که اسلام سنگرهای کلیدی جهان‌را فتح خواهد کرد.

شجاعی بیان‌کرد: امام صادق(ع) و پیامبر در خصوص فتنه‌های آخرالزمان فرمودند که از این فتنه‌ها فرار نکنید و آروزوی فتنه داشته باشید، ما بنا بر حرف مقام معظم رهبری فتنه‌هارا گذراندیم، منافقین شناخته شدند و مشکلات ما درگام دوم بیشتر از گذشته نخواهد بود.

وی افزود: اکنون نگرانی ما از بیرون نیست بلکه نگرانی از عوامل منافق داخلی‌است که زمینه‌را برای استکبار فراهم میکنند اما قطعا بازهم شکست خواهند خورد.

مدیر موسسه فرهنگی منتظران منجی در خصوص زمینه دادن به جوانان گفت: اگر یک نفر خودش را نشان بدهد، لیاقت داشته باشد و کاربکند حتما زمینه برایش فراهم میشود، ما رهبری داریم که سمت‌های مهمی‌ را به جوانان سپردند و آنقدر فضا سیاه نیست که بگوییم مسوولیت‌دادن به جوانان امکان‌پذیر نیست. / فارس

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید