خبر فوری

10 بانک امانات تجهیزات پزشکی به 10 استان کشور ارسال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمد علی هروی شامگاه یکشنبه در جلسه هیئت مدیره جمعیت هلال‌احمر استان با خیران داوطلب شرق گلستان اظهارداشت: نخستین کاروان سلامت در کشور از روستای قره‌سو شهرستان آزادشهر در سفر ریاست جمهوری آغاز شد و قرار است این کاروان در 40 نقطه کشور توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص خدمات ارائه دهد.

وی افزود: این کاروان در ایام دهه فجر به 2 هزار و 200 نفر انواع خدمات پزشکی و دارویی ارائه کرد. در این ایام 13 کاروان سلامت و بخشی از خانه‌های هلال استان راه‌اندازی شد. در نظر داریم با راه‌اندازی خانه‌های هلال در اماکن مختلف استان گلستان ضمن افزایش تاب‌آوری در جامعه بتوانیم در ساعات اولیه بروز حوادث، مدیریت صحیح و خدمات به موقع را ارائه دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان بیان داشت: ساختار امداد و نجات جمعیت هلال احمر با هدف پاسخگویی به موقع و به هنگام با ظرفیت های بومی و منطقه ای در زمان وقوع حوادث است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز 67 پایگاه شامل 36 پایگاه امداد و نجات و 31 پایگاه سلامت و ایمنی در جاده‌های فرعی، اصلی، تفرجگاه‌ها و محل عبور مسافران برپا شده تا به مردم خدمات مورد نیاز را ارائه دهد.

هروی با بیان اینکه ظرفیت خیران دایره فعالیت جمعیت هلال احمر را گسترش داده است، گفت: خیرین در عرصه‌های مختلف یار و همکار ما بوده و اگر ظرفیت خیرین در حوزه هلال‌احمر نبود، دایره فعالیت این جمعیت به یک‌سوم کاهش پیدا می‌کرد.

وی یادآور شد: مرکز فیزیوتراپی شهرستان مینودشت در ایام دهه‌فجر با همکاری خیرین با اعتبار 200 میلیون تومان راه‌اندازی شد که 50 درصد این اعتبار برای تجهیزات و احداث ساختمان از سوی خیران هزینه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: هسته اولیه بانک امانات پزشکی توسط خیرنیکوکار حاج محمد شهرکی در جمعیت هلال‌احمر زده شده و این بانک در استان گلستان در شهرهای گرگان و آزادشهر به بهره‌برداری رسید که ست امانات پزشکی در گنبدکاووس در سال 94 توسط همین خیر راه‌اندازی شده و تاکنون 3 هزار و 700 نفر از این خدمات استفاده کردند.

وی افزود: پارکینیک ساختمان جمعیت هلال‌احمر آزادشهر برای نگهداری ست امانات پزشکی تبدیل به ساختمان شد و حاج محمد شهرکی با فعالیت‌های خیرخواهانه خود سبب شدند تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود جمعیت هلال احمر در شهرهای مختلف استفاده بهینه کنیم.

هروی بیان داشت: در همه شهرهای استان به جز شهرستان مینودشت جمعیت هلال‌احمر دارای انبار است و تجهیزات و امکانات لازم برای استفاده به هنگام در بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد اما از سال های قبل شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایگاه پشتیبان در شرق گلستان مورد مطرح بوده و مطمئنا در توزیع امکانات و اعتبارات نگاه ویژه‌‌ای به این شهرستان داریم.

وی افزود:در ماه‌های گذشته از 4 استان کشور خدمات پزشکی و دارویی به روستاهای دوزالوم و روستاهای اطراف گنبدکاووس ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: استان گلستان در بخش پوشش امدادی و حوادث رتبه سوم را در کشور کسب کرده است. / تسنیم

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید