خبر فوری

اعطای گرنت ۶۵ هزار دلاری شرکت دانش بنیان ایرانی به دانشمندان مسلمان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دومین پنل پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در مرکز بین‌المللی علوم شیمی و زیستی (ICCBS) دانشگاه کراچی پاکستان برگزار شد.

دکتر سیدمحمد نوربخش مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در توضیح گرنت ۶۵ هزار دلاری به دانشمندان مسلمان گفت: در این دوره از نشست استپ، ما گرنت ۶۵ هزار دلاری را برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشمندانی اختصاص داده‌ایم که پروپوزال ارائه دهند و در سه روز که نشست برپا است، آموزش می‌بینند و در نهایت ۱۰ نفر انتخاب خواهند شد تا آزمایشگاه‌های آنها برای تحقیقات تجهیز شوند.

نوربخش در مورد فعالیت‌های این شرکت دانش بنیان نیز گفت: ما تجهیزات ثبت مغزی و قلبی تولید می‌کنیم. با این تجهیزات می‌توان بیماری‌ها را تشخیص داد یا میزان اثربخشی داروها را سنجید.

وی همچنین با اشاره به راهکار “نوروفیدبک” در این دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها که استفاده کلینیکی هم دارند بیماری‌های عصبی را در بیمار تشخیص داده و با تحلیل سیگنال‌های مغزی بدون آسیب یا روش‌های تهاجمی راهکارهای درمانی برای این بیماری‌ها ارائه می‌شود.

به گفته وی، افسردگی، اضطراب، بیش‌فعالی، وسواس و وزوز گوش از جمله بیماری‌هایی است که با این ابزار قابل درمان خواهد بود.

در این پنل همچنین، پروفسور جکی‌یینگ، برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵ توضیح مختصری در مورد فعالیت‌های آزمایشگاه نانوزیستی (NanoBiolab) ارائه داد که مدیریت آن را برعهده دارد.

جکی‌یینگ، یکی از دستاوردهای اخیر این مرکز تحقیقاتی را تولید انسولین نانو دارو برای بیماران دیابتی دانست. همچنین از طراحی کیت‌های تشخیصی برای طراحی سریع‌تر بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مانند ویروس “زیکا” یا باکتری “ای کولای” خبر داد. / ایسنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید