خبر فوری

استاندار هرمزگان: ضرورت برنامه زیری و ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: برنامه ریزی برای جذب و ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی در استان ضروری است.

وی افزود: ایجاد محل‌های مناسب اقامت برای مسافران، راه اندازی ایستگاه‌های اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران به ویژه در ساحل و ورودی‌های شهر‌ها و آمادگی بنادر برای ارائه خدمات دریایی از هم اکنون برنامه ریزی شود.

استاندار هرمزگان ساماندهی خانه‌های مسافری، ایجاد کمپ‌های گردشگری در بوستان‌ها، امکانات تفریحی در ساحل، روشنایی و فضاسازی مناسب در ورودی شهر‌های استان را خواستار شد.

وی گفت: صدا و سیما با تولید گزارش‌های خبری و مستند جاذبه‌های گردشگری استان و جنب و جوش بازار را بیش از پیش معرفی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: کمیته‌های حمل و نقل و ترافیک، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی و فضای مجازی، دریایی، راهیان نور، امور عشایری، برنامه ریزی، رفاه انتظامی و امنیت شهری، اسکان و نظارت و تنظیم بازار برای ساماندهی به خدمات سفر در استان تشکیل شده است.

رضا برومند افزود: در شهر بندرعباس ۵ مرکزاطلاع رسانی راهنمایی گردشگران را برپا می‌شود.

وی گفت: به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری هرمزگان همایش آژانس‌های گردشگری کشور و جشنواره اقوام ایرانی در بهمن ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

برومند افزود: برنامه شب‌های فرهنگی هندوستان در دهه اول اسفند همزمان با تهران در بندرعباس هم برگزار می‌شود.

پارسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تعطیلات نوروز‌ی به هرمزگان سفر کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله سوم جزیره هرمز تا دو هفته دیگر به بهره برداری می‌رسد.

الله مراد عفیفی پور افزود: تمهیدات سفر ایمن دریایی از بندر پل به لافت اندیشیده شده است.

وی گفت: در تعطیلات نوروزکسب مجوز برای شناور‌های صیادی برای ارائه خدمات مسافری از اداره بنادر و دریانوردی ضروریست.
عفیفی پور افزود: آماده سازی فضای ورودی اسکله حقانی و ارائه بلیط اینترنتی و الکترونیکی برای سفر به جزایر تدارک دیده شده است.

مهران جلائی مدیر کل صدا و سیما مرکز خلیج فارس گفت: صداوسیما آماده همکاری در بخش‌های خبر، صداوسیما با ستاد اجرایی خدمات سفر و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است.

حسین داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم نسبت به عرضه قلیان در ساحل بندرعباس هشدار داد و گفت: باید با ارائه برنامه‌های فرهنگی و پزشکی و راهکار‌های دیگر چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید