خبر فوری

زمینه های خوبی برای همکاری مشترک با استرالیا در هرمزگان وجود دارد/سفیر استرالیا: ظرفیت های هرمزگان می تواند در تسهیل روابط تجاری میان ایران و استرالیا موثر باشد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی در دیدار با سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان هرمزگان، بیان داشت: هرمزگان استانی برخوردار از دو هزار و 400 کیلومتر ساحل در سرزمین اصلی و جزایر، 14 جزیره، زمین های مستعد برای کشاورزی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم و پرجاذبه برای گردشگران در دریا و سرزمین اصلی است.

وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت های بزرگ پرورش میگو و ماهی است و در مجموع سالانه 280 هزار تن محصولات شیلاتی در این استان پرورش و صید می شود.

استاندار هرمزگان افزود: وجود معادن متنوع، صنایع بزرگ فولاد، دو منطقه آزاد، پنج منطقه ویژه اقتصادی، بزرگترین آب شیرین کن های کشور، سواحل مکران، هفت پالایشگاه نفت و گاز، انجام بیش از 60 درصد صادرات و واردات کشور و صنایع کشتی سازی از دیگر توانمندی های هرمزگان محسوب می شود.

همتی تصریح کرد: در مجتمع کشتی سازی (ایزوایکو) زیرساخت های خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور و سازه های دریایی فراهم شده است و آمادگی داریم در این زمینه همکاری های مشترکی با کشور استرالیا داشته باشیم.

وی گفت: همچنین در حوزه تجارت زمینه های مناسبی برای همکاری و سرمایه گذاری وجود دارد و آمادگی داریم در این بخش و همچنین در زمینه سازه های دریایی، محصولات صنایع غذایی دریایی و برگزاری همایش مشترک سرمایه گذاری تعامل و همکاری لازم را با کشور استرالیا در هرمزگان داشته باشیم.

ظرفیت های هرمزگان می تواند در تسهیل روابط تجاری میان ایران و استرالیا موثر باشد

یان بیگز سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت های بازرگانی، کشتی سازی و مناطق آزاد این استان اعلام کرد و اظهار داشت: این منطقه از ایران از ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در هرمزگان در مرحله بسیار پیشرفته ای قرار دارد و با توجه به توانمندی های استرالیا، زمینه مناسبی برای همکاری محسوب می شود.

سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران افزود: نقطه قوت روابط ایران و استرالیا مردمان دو کشور هستند به شکلی که سالانه سه هزار دانشجوی ایرانی وارد دانشگاه های استرالیا می شوند و حدود 100 هزار ایرانی در استرالیا زندگی می کنند و می توانیم روابط مناسبی را بر این اساس بنیان گذاری کنیم.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید