خبر فوری

موافقت شوراى عالی معماری و شهرسازی با کلیات طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا مدرس عنوان کرد: جلسه شوراى عالی معماری و شهرسازی روز دوشنبه دهم دی در محل ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی به ریاست آقاى مهندس اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی با دستور کار رسیدگی به طرح ویژه تو سعه و عمران منطقه ساحلی مکران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا مشاور به تشریح طرح مطالعه شده و فرآیند طولانی و پیچیده آن پرداخت و یافته ها و چهارچوب های طرح مورد اشاره را در ابعاد گوناگون تشریح کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: در این نشست وزیر محترم راه و شهرسازی طرح موجود را که پایه ریزی توسعه سواحل مکران را برعهده دارد نتیجه یک فرآیند علمی و طولانی دانست که نمونه و مشابهی براى آن در کشور نمی توان یافت.

مدرس تصریح کرد: وزیر محترم راه و شهرسازی همچنین دیدگاه های خود را در خصوص غنا بخشی به طرح بیان داشت و دستوراتی در خصوص توجه بیشتر به قابلیت های صنعتی جاسک و اهتمام جدی تر به بهره گیری از قابلیت های بی نظیر گردشگری و تجاری سیریک صادر نمود.

وی با اشاره به همکاری همه جانبه استان هرمزگان در روند مطالعه و تصویب طرح، خواستار توجه جدی به نظرات دستگاه هاى اجرایی استانی و گنجاندن این خواسته ها در متن نهایی طرح به عنوان سند پایه در فرآیند توسعه سواحل مکران گردید و کم توجهی نسبت به این نظرات را سبب ساز بروز اشکالات عدیده در این مسیر دانست. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت تنوع بخشی به اقلیم و  درنظر گرفتن پهنه پشتیبان براى فعالیت های اقتصادی منطقه ساحلى مکران، ضرورت واگذارى ماموریت و جایگاه مناسب براى شهرستان بشاگرد در پروسه توسعه سواحل مکران را اجتناب ناپذیر دانست و اضافه کرد: شهرستان بشاگرد و سواحل مکران  به موازات هم از مزایای حضور بشاگرد در این فرآیند سود خواهند برد.

مدرس خواستار سرعت بخشی به روند رسیدگی و تصویب طرح ویژه توسعه و عمران مناطق ساحلی مکران شد و بیان داشت: نباید اجازه داد که تاخیر در تصویب این طرح سبب بی اثر شدن مزیت های نسبی ارزشمند این منطقه استراتژیک شود یا سبب پیشی گرفتن اقدامات خارج از چارچوب طرح بر تصمیمات کارشناسی در نظر گرفته شده در این طرح بشویم و در مجموع زیان های تاخیر در اتخاذ تصمیم به هنگام در این خصوص سنگین است و این طرح دارای نقاط قوت فراوانی است و اگر نقاط ضعفی هم دارد باید به سرعت برطرف و طرح پس از تصویب نهایی جهت اجرا ابلاغ شود.

وی گفت: در نهایت پس از بحث و تبادل نظر با رای شوراى عالی با کلیات طرح موافقت شد و مقرر گردید کمیته فنی مربوطه نسبت به اخذ نظرات اعضا و گنجاندن بخش منطقی و ضروری این پیشنهادات در سند نهایی اقدام نماید.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید