خبر فوری

گلدهی درختان گونه گازرخ در بشاگرد

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد با اعلام این خبر افزود: گلدهی درختان گازرخ تا اوایل آذر ادامه دارد.

مبارکی با اشاره به اینکه گازرخ درختی است کوچک که از دور بیشتر شبیه به درخت گز است و در اصطلاح محلی به آن گزروغن می‌گویند، تصریح کرد: نیمه خرداد میوه‌ها شروع به رسیدن می‌کنند و تیرماه از درختان می‌ریزند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد اضافه کرد: گازرخ از نظر تولید روغن صنعتی بسیار با ارزش است و دانه‌های آن مانند پسته خوراکی است.

وی با اشاره به اینکه گل‌های آن برای پرورش زنبور عسل و تهیه عسل دارویی بسیار مناسب است، عنوان کرد: ساقه درخت صمغی ترشح می‌کند که سفید رنگ بوده و در برابر هوازدگی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آید و در چارچوب نقش و نگار روی پارچه پنبه‌ای و چیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید