خبر فوری

اجرای 300 طرح محرومیت زدایی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سردار حمید سرخیلی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این طرح ها بیشتر در مناطق دورافتاده شرق استان ، ساحل مناطق مرزی و جزایر قشم ، هرمز ، لارك و هنگام اجرا شده است.
وی بااشاره به اینكه این طرح ها در زمینه های عمرانی و اجتماعی است، افزود: طرح های عمرانی شامل ساخت 80 باب مسجد، 10 راه روستایی، بازسازی 20 مورد مزار شهدا، ساخت 20 باب خانه عالم ، ساخت 700 چشمه سرویس بهداشتی ، ساخت سه حوزه علمیه، ساخت 10 پل روستایی و پنج مورد آبرسانی است.
وی طرح های اجتماعی را شامل كمك به 450 یتیم، كمك به 52 بیمار سخت درمان، كمك به 52 خانوار بی سرپرست، توزیع 500 قلم پوشاك و كفش در مدارس و توزیع سبد معیشتی ( برنج ، گوشت) بین 500 نفر نیازمند عنوان كرد.
جانشین قرارگاه مدینه منوره نزسا یادآورشد: اجرای برنامه های محرومیت زدایی و اقتصادی از سال 93 با هماهنگی قرارگاه خاتم در 6 قرارگاه محرومیت زدایی مرزی در استان های هرمزگان، سیستان وبلوچستان، ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان و آذربایجان غربی به اجرا درآمده است.
سردار سرخیلی اضافه كرد: در مجموع 200 میلیارد ریال بودجه برای هرمزگان در نظر گرفته شد كه 50 درصد را دولت و 50 درصد قرارگاه مدینه منوره تقبل كردند و امروز این قرارگاه توانسته است با همكاری خیران 85 درصد از این طرح ها را تكمیل و راه اندازی كند.
وی اضافه كرد: باتوجه به اینكه این برنامه به صورت دو سالانه برگزار می شود ، برای سال 95 و 96 نیز علاوه بر طرح های یاد شده ، 110 واحد مسكونی طبق توافق با نیروی دریایی سپاه ساخته می شود و برای تعدادی از افراد نیز با ارائه آموزش های لازم اشتغال ایجاد می كنیم.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید