خبر فوری

بندرعباس فعالترین مرز کشور در ترانزیت ورود کالا طی سه ماهه اول سال 97

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ در سه ماهه اول  سال 1397 استان هرمزگان با حمل با 879.933تن کالا ، فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورودکالا بوده است  و از بین32  مرز فعال کشور شامل 22 مرز زمینی و10 مرز آبی استان هرمزگان  با 36 % ترانزیت کل کشور  ،  فعالترین استان در زمینه ترانزیت ورودی کالا بوده است و پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان( کردستان) ، بازرگان آذربایجان غربی) ، باشماق(کردستان) و سرخس (خراسان رضوی)  به عنوان فعالترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیت بشمار می عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت کالاهایی نظیر مواد سوختی ،کالاهای ساختمانی ، وسایل نقلیه باری و قطعات خودرو مستعمل و مسافری و مواد غذائی ، انواع پنبه بوده است .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان ضمن اشاره به سهم عمده حمل ونقل جاده ای کشور در جابجائی کالا در سال گذشته گفت : بندر عباس بدلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بار گیری وبندر مهم شهید رجائی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است لذا توجه همزمان به توسعه زیر ساختهای حمل ونقلی در مبادی ورودی وخروجی کالا در شمال –جنوب وشرق –غرب کشور که تکمیل کننده کریدورهای حمل ونقل بین المللی هستند؛ جایگاه ایران را در این صنعت بارزتر خواهد کرد مهندس باقرجوان در ادامه گفت : آمار ترانزیت کالا از کشور و میزان کالاهای عبوری نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور بین المللی شمال وجنوب در ترانزیت کشور است که با توسعه زیر ساختهای لازم در مسیر این کریدور این نقش به مراتب افزایش خواهد یافت .

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید