خبر فوری

کارگروه تخصصی آسیب‌شناسی حوادث ترافیکی در استان قم تشکیل شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در کارگروه تخصصی امنیت غذایی استان که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به شروع به کار مجمع سلامت در دیگر استان‌ها اظهار داشت: متأسفانه استان قم تنها استانی است که در نقطه صفر قرار داشته و هنوز مجمع سلامت استان بعد از گذشت دو سال از زمان ابلاغ رسمی آن فعالیت خود را آغاز نکرده است.

وی با تأکید بر لزوم ورود همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی به موضوع ارتقاء سلامت جامعه افزود: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی موضوع سلامت در کشور تنها می‌تواند 20 درصد نقش داشته و باید همه ارگان‌ها به میدان آمده و نقش خود را ایفا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این موضوع که استان‌های دیگر وارد مرحله تقسیم وظایف و اجرای مصوبات مجمع سلامت شده‌اند گفت: استان قم هنوز پیشرفتی نداشته و باید نقش ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را در سند سلامت استان قم مشخص کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند سلامت استان قم تصریح کرد: سند سلامت استان قم با توجه به دستورالعمل‌های کشوری و در نظر گرفتن اقلیم استان با همکاری مرکز بهداشت استان تدوین‌شده و به مرحله اجرا رسیده است.

ایرانی خواه تدوین سند سلامت استان را فراتر از تغییر در مسئولان و مدیران استانی معرفی کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اولویت‌های استان قم را با توجه به بررسی‌ها انجام‌شده مشخص کرده و برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب درزمانی کوتاه در دست تدوین است.

وی حوادث ترافیکی را در کنار بیماری‌های غیر واگیردار دو موضوع بحرانی در استان دانست و خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه‌شده استان قم در حوادث داخل شهری با توجه به جمعیت و استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل در شرایط بحرانی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تأکید کرد: مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی در استان قم نیازمند آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم برای کاهش آن بوده و باید این موضوع با نگاه کارشناسان بررسی و حل شود.

وی با ابراز تأسف از آمار حوادث ترافیکی و مرگ ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی بیان کرد: متوسط سن افرادی که به علت عدم توجه به نکات ایمنی در استفاده از موتورسیکلت دچار حادثه می‌شوند زیر 30 سال بوده و باید برای حل این بحران کارگروه تخصصی در استان تشکیل شود.

ایرانی خواه ابراز کرد: مسئله بیماری‌های غیر واگیردار در کشور و جهان از اولویت‌های مقوله سلامت بوده و در توجه و حل این مسئله هم‌تراز کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار داشته و با تغییر سبک زندگی و عادات غذایی به آمار مطلوبی در افزایش  امید و میانگین طول عمر در کشور رسیده‌ایم.

وی توجه به بحران‌های بومی را در کنار دستورالعمل‌های کشوری و جهانی لازم دانست و گفت: بحران حوادث ترافیکی مهم‌ترین مسئله استان قم بوده که باید به‌صورت موازی در کنار اولویت‌های دیگر مقوله سلامت در استان به آن پرداخته شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید