خبر فوری

پای حرف مردم آذربایجان شرقی | تیرخلاص برق به واحدهای تولیدی و صنعتی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مراغه، قطعی برق در شهرک صنعتی مراغه که بیشتر واحدهای فعال درزمینه تولید مواد غذایی، پلیمری و پلاستیکی ویا در قالب تولید مواد شیمیایی هستند را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

ازاوایل تیرماه که برنامه قطعی برق به دلیل اضطرار بار درسراسر کشور درحال اجرا است مردم و واحدهای تولیدی را با مشکلات زیادی روبرو ساخته و در برخی موارد شاهد بروز خسارت‌های مالی به واحدهای تولیدی و اصناف هستیم.

این روزها حال و روز واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان خوب نبوده و با مشکلات بوجود آمده دست و پنجه نرم می‌کنند.

پای صحبت صاحبان واحدهای تولیدی و اصناف این شهرستان که می‌نشینی درد و دل‌های زیادی با مسئولان دارند و تنها خواسته آنها حمایت مسئولان و رسیدگی به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی است.

خسارت برق به واحدهای تولیدی و صنعتی مراغه

با افزایش خاموشی‌ها و اطلاع رسانی ضعیف از این خاموشی‌ها، مشکلات و دامنه خسارت‌ها را دو چندان کرده است.

احمد ناظمیه مدیرواحد تولیدی قند و نبات در شهرک صنعتی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به خسارت مالی قطعی برق به این واحد تولیدی، اظهارداشت: به دنبال خاموشی‌های برق در مراغه، واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان بیش از 1 میلیارد ریال متحمل خسارت شده و مسئولان برق شهرستان باید نسبت به تأمین خسارت‌های وارده از منابع بیمه‌ای شرکت توزیع برق اقدام کنند.

وی افزود: طی روزهای گذشته به علت خاموشی بدون اطلاع رسانی شده قبلی 500 میلیون ریال به مواد اولیه این کارخانه خسارت مالی وارد شده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیات وزیران نباید برق واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع کرد که متاسفانه در شهرک صنعتی این شهرستان در هفته‌های گذشته نیز شاهد چنین نوبت خاموشی برق بوده و در حال حاضر نیز هستیم.

ناظمیه، اظهارکرد: با قطعی برق خاموشی‌ها تولید خود را کاهش داده و یا مجبور شده‌اند با کاهش کارگران خود میزان تولید محصول را نیز کاهش دهند.

نارضایتی نانوایان از قطعی برق در مراغه

به دنبال قطعی برق در چندین مورد صاحبان نانوایی‌ها مجبور شدند خمیر آماده پخت خود را از چرخه مصرف خارج کنند و این امر موجب شده واحدهای تولیدی نان در این شهرستان خسارت مالی را تحمل کنند.

رضا معنوی یکی از نانوایان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ضرورت تأمین برق مراکز تولید نان لواش در این شهرستان، اظهارداشت: این روزها خراب شدن وسایل برقی خانه‌ها و مغازه‌ها از دیگر مشکلات و سرگردانی‌های مردم مراغه به دلیل خاموشی‌های برق است.

وی تصریح کرد: درچند روز گذشته یکی از نانوایان خمیر خراب شده را به نشانه اعتراض مقابل یکی از اداره‌های شهرستان تخلیه کرده است که دلیل آن، نبود برق و خراب شدن خمیر نانوا بود.

نارضایتی اصناف شهر از قطعی برق

اعمال خاموشی‌ها در مرکز شهر مراغه مشکلات زیادی را برای اصناف و مغازه‌ها ایجاد کرده است و این امر موجب وارد شدن خسارت‌های مالی به مردم و اصناف می‌شود.

مهران رعنایی یکی از اصناف مرکز شهر درگفت‌وگو باخبرنگار تسنیم، با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به اصناف در اعمال برخی محدودیت‌های لازم در قطعی برق، اظهارداشت: به دنبال اعمال خاموشی‌ها در سراسر کشور ضروری است مسئولان شرکت توزیع برق مراکز استان‌ها با تفکیک و براساس بررسی‌های انجام شده نسبت به قطع برق اقدام کنند تا مشکلاتی برای اصناف و داروخانه‌های سطح شهر ایجاد نشود.

وی افزود: برخی از داروخانه‌های سطح شهر نیز از این موضوع رضایت ندارند و در برخی موارد برخی از داروهای موجود در یخچال داروخانه‌ها به دلیل قطعی برق بیش از زمان اعلام شده در سایت شرکت توزیع برق، معیوب شده و مجبور به خارج کردن از مرحله توزیع شدند.

مرخصی اجباری به علت خاموشی برق در واحدهای تولیدی مراغه

حمید شکری فرماندار ویژه مراغه در پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برخی مشکلات بوجود آمده در واحدهای تولیدی و صنعتی، اظهارداشت: خاموشی‌های مکرر برق موجب خرابی دستگاه‌ها، ازبین رفتن مواد اولیه و سوختن دستگاه‌های الکترونیکی در واحدهای صنعتی مراغه شده است.

وی تصریح کرد: در بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان علاوه بر کاهش تولید برخی از واحدها تعدادی نیز تعطیل و یا بخشی از کارگران خود را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

معاون استاندار و فرماندارمراغه درادامه با اشاره به مکاتبات انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: با مکاتباتی که با مرکز استان انجام شده است تلاش می‌شود به هیچ عنوان برق واحدهای تولیدی در این شهرستان قطع نشود تا شاهد مشکلاتی در واحدهای صنعتی و تولیدی در مراغه نباشیم.

امید است مسئولان دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از مشکلات بوجود آمده برای واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند تا دیگر شاهد خاموشی برق در شهرک‌های صنعتی در کشور نباشیم.

گزارش؛ علی جعفرزاده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید