خبر فوری

لزوم نظارت جدی بر انجام مناسب امور در میز خدمت

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدباقر کشفی در نشست هماهنگی با کارکنان میز خدمت استانداری هرمزگان ضمن برشمردن اهداف راه اندازی میز خدمت در ادارات و دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: تسریع و تسهیل در امور مردم و مراجعین به ادارات، جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی، حفظ کرامت و شان مردم در ادارات و رسیدگی مناسب تر به مسائل و درخواست های مردم از جمله اهداف اصلی راه اندازی میز خدمت است.

وی با بیان اینکه راه اندازی میز خدمت موجب پیشگیری از بروز فساد اداری و جلوگیری از رانت و سواستفاده در ادارات می شود، ادامه داد: خروجی نهایی کار میز خدمت باید جلب رضایت مردم و افزایش اعتماد نسبت به دستگاه های دولتی باشد.

دستیار ارشد استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید از کارشناسان زبده و مطلع برای حضور در میز خدمت استفاده شود، افزود: حضور بهترین کارشناسان در میز خدمت موجب می شود تا مسائل در بستر مناسبی پیگیری و به نتیجه برسد.

کشفی با بیان اینکه شیوه فعالیت میز خدمت معرف شخصیت هر دستگاه اجرایی است، تصریح کرد: از کارشناسان حاضر در این میز انتظار می رود رفتار خوب و محترمانه با مردم داشته و با راهنمایی درست ارباب رجوع، پاسخ کارشناسانه و دقیق به درخواست های آنها بدهند و راهنمایی و پاسخ کارشناسان میز خدمت به مردم باید از موضع اقناعی باشد.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی و توجیه مناسب مردم در خصوص فعالیت میز خدمت از سوی دستگاه های اجرایی و رسانه ها تاکید کرد و بیان داشت: باید این موضوع برای مردم تبیین شود که نیاز است مسائل خود را از طریق میز خدمت در ادارات پیگیری کنند.

مشاور عالی استاندار هرمزگان با بیان اینکه میز خدمت تاکنون به شکل آزمایشی در استانداری و سایر ادارات استان فعالیت خود را انجام داده است، اظهار داشت: رفع نواقص و ضعف هایی که در این مدت در خصوص فعالیت میز خدمت به آنها پی بردیم، باید در دستور کار باشد تا از اول تیر ماه که این طرح به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز می کند، مشکلات کمتری داشته باشیم.

کشفی خواستار نظارت جدی و دقیق بر حسن انجام امور در میز خدمت توسط اداره کل بازرسی استانداری و دیگر دستگاه های مسئول شد و اضافه کرد: عملکرد خوب و قوی سازمان ها و دستگاه ها در اجرای طرح میز خدمت موجب جلوگیری از سرگردانی مردم در ادارات می شود و دیگر با تراکم مراجعین مواجه نخواهند بود.

وی میز خدمت استانداری را صورت و سیمای این مجموعه برشمرد و خاطرنشان کرد: استانداری باید الگو و نمونه سایر دستگاه ها در اجرای مناسب طرح میز خدمت باشد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید