خبر فوری

تأکید بر آموزش دانش آموزان مقاطع دانش آموزان مقاطع مختلف در زمینه مضرّات مواد دخانی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان دکتر عباس علیمراد، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بشاگرد با بیان اینکه سالروز جهانی بدون دخانیات، 31 می مصادف با 10 خرداد است، گفت: انتظار سیستم بهداشتی در این ایام از مجموعه ی پرسنل شاغل در بخش بهداشت این است که فعالیت هایی جهت ارتقاء سطح آگاهی عمومی به ویژه در بین گروه های سنی نوجوان، جوان و زنان شهرستان که هدف اصلی صنایع دخانی هستند، صورت گیرد.

دکتر علیمراد بر آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان و آشنایی آنان در زمینه مضرّات مصرف دخانیات و دود سیگار و قلیان و دود تحمیلی به آنان توسط مراکز و خانه های بهداشت تأکید کرد.

مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بشاگرد گفت: استعمال دخانیات عامل بروز و یا تشدید کننده بسیاری از بیماری های غیر واگیر است و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از 40 درصد کل افراد و 700 میلیون کودک در جهان در معرض استنشاق دود سیگار هستند.

وی اظهار کرد: مصرف قلیان نیز مانند سایر مواد دخانی زیان آور است و مصرف کنندگان آن در هربار مصرف، دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ سیگار دریافت می کنند.

در پایان این جلسه، از دو تن پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سردشت که در جهت خود مراقبتی و ترک سیگار اهتمام ورزیده بودند، با اهداء لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است این جلسه با حضور مسئولین واحدهای بهداشتی و ستادی شبکه و پرسنل مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سردشت به ریاست مدیر شبکه در محل سالن آموزش به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات و با شعار قلیان سمی برای سلامت خانواده برگزار شد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید