خبر فوری

انجام بیش از یک هزار و 400 مأموریت اورژانسی توسط اورژانس 115 جاسک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان دکتر عباس ابراهیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک، از انجام بیش از یک هزار و 400 مأموریت اورژانسی توسط پایگاههای اورژانس بین جاده ای شهرستان جاسک در سال 96 خبر داد.

دکتر ابراهیمی گفت: وظیفه اورژانس پیش بیمارستانی، رسیدگی به موارد فوریت های پزشکی و ارائه خدمات به مصدومین و بیماران اورژانسی می باشد؛ در واقع کار این مجموعه، از صحنه حادثه آغاز شده و در مرکز درمانی به پایان می رسد.

وی افزود: اقدامات انجام شده توسط پایگاه های اورژانس بین جاده ای شهرستان جاسک در سال 96، شامل یک هزار و 422 مورد مأموریت اورژانسی می باشد که از این تعداد مأموریت، یک هزار و 79 مأموریت جاده ای و 343 مورد مأموریت شهری بوده است و یک هزار و 189 مورد درمان صورت پذیرفته که 989 مورد بستری و 200 مورد درمان سرپایی می باشد.

ابراهیمی بیان کرد: در شهرستان جاسک، شش پایگاه اورژانس بین جاده ای و یک پایگاه اورژانس شهری وجود دارد.

وی تصریح کرد: در طول سال 1396، سه مورد زایمان در آمبولانس صورت گرفت که با همکاری تکنسین های اورژانس و ماماهای مراکز به بیمارستان جاسک منتقل شدند.

محراب افغان زهی، مسئول اورژانس 115 شهرستان جاسک با اشاره به اهمیت ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: به مجموعه خدماتی فوریت های پزشکی اطلاق می گردد که درمان های اضطراری یا انتقال مصدوم، در خارج از محیط بیمارستان صورت پذیرد.

وی افزود: اجزاء یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی، شامل نیروهای تخصصی است که با تحصیلات دانشگاهی با مدارک تحصیلی فوریت های پزشکی، پرستاری و بیهوشی می باشند و تجهیزات پزشکی تخصصی اورژانس از جمله ثابت سازی و انتقال بیمار شامل کیف احیاء به همراه داروهای ضروری را شامل می شود.

گفتنی است؛ اورژانس  115 شهرستان جاسک دارای 48 تکنسین و راننده آمبولانس و 7 دستگاه آمبولانس می باشد.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید