احتمال احضار مدیران گوگل و توئیتر به کنگره آمریکا

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از فیز، گوگل، یوتیوب و توئیتر سایت های بسیار بزرگی هستند که خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می دهند و حجم بالایی از اطلاعات خصوصی و شخصی صدها میلیون نفر را در سراسر دنیا در اختیار دارند.

این سایت ها خدمات یادشده را در ازای نمایش آگهی به کاربران ارائه می دهند و بسیاری از صاحب نظران معتقدند که تبلیغات مذکور در مواردی حاوی محتوای نامناسب یا مروج افراطی گری هستند.

در جریان یک بررسی بیش از ۳۰۰ آگهی تبلیغاتی در سایت های یادشده شناسایی شده که حاوی تبلیغات تند وافراطی، حمایت از نازی ها و برخی گروه های تندروی دیگر می باشند.

حامیان حقوق کودکان هم می گویند در برخی موارد محتوای ویدئویی و تصویری نامناسب در آگهی های به نمایش درآمده در این سایت ها موجود بوده که آرامش و سلامت روحی و روانی کاربران را به خطر می انداخته است. برخی از این سازمان ها در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن گوگل و یوتیوب را وادار به پاسخگویی در مورد عملکردشان کنند.

گوگل و یوتیوب هنوز در این زمینه اظهارنظری نداشته اند، اما به نظر می رسد با افزایش فشار افکار عمومی کنگره آمریکا در این زمینه واکنش نشان دهد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید