خبر فوری

ثبت روزانه ۱۲ مورد ماموریت آتش سوزی و حادثه در دوره اول تعطیلات نوروزی در شهر یزد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ با بیان این که آمار حوادث و حریق در نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است گفت: از مهمترین حوادثی که تاکنون در ایام نوروز اتفاق افتاده می‌تواند به واژگونی خودرو در جاده کنار گذر، حریق مغازه، منزل مسکونی، رستوران و آتش سوزی یکی از غره‌های میدان امیرچقماق اشاره کرد علاوه بر این موارد حریق ضایعات و زباله نیز زیاد گزارش شده است.

سید عباس میرشمسی با بیان این که ۱۰ ایستگاه فعال آتش نشانی در سطح شهر وجود دارد افزود: برای تسریع در امدادرسانی در زمان وقوع حوادث از هر ایستگاه یک خودرو نیز در مبادی ورودی شهر، میادین اصلی، پارک‌ها و مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد شهر نیز استقرار یافته اند.

وی ادامه داد:از ابتدای سال تاکنون تقریبا روزانه ۱۲ مورد ماموریت آتش سوزی و حادثه در شهر یزد ثبت شده است.

میرشمسی اعلام کرد: در هر شیفت کاری ۶۰ نیروی آتشنشان در ایستگاه‌های ۱۰ گانه حضور دارند و در مواقع حساس نیز به نیرو‌های استراحت نیز فراخوان داده می‌شود و به طور کلی ۶۰ الی ۱۰۰ آتش نشان در آماده باش هستند.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش در پیشگیری از وقوع حوادث گفت: سازمان آتش نشانی در زمینه آموزش شهروندان و مهمانان نوروزی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است در مبادی ورودی شهر و محل‌های استقرار ماشین‌های آتش نشانی اقدام به نصب پوستر و توزیع بروشور شده است و حتی آموزش‌های چهره به چهره انجام می‌شود.

میرشمسی اظهار داشت: در پارک کوهستان و امامزاده سید جعفر به مسافران اجازه نصب چادر داده شده است و متاسفانه بعضا مسافرین اقدام به روشن کردن پیک نیک در چادر می‌کنند که بسیار خطرناک بوده و خطر گازگرفتگی وجود دارد ماموران آتش نشانی نیز با ورود به این کمپ‌ها با توزیع بروشور و آموزش چهره به چهره آموزش‌های لازم و نکات ایمی را به مسافران نوروزی گوش زد می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص حریق حوادث جاده‌ای گفت: حوادث جاده‌ای ارتباطی با پایگاه‌های آتش نشانی ندارد و باید پایگاه‌های هلال احمر اعزام شوند به طور کلی محدوده عملیات سازمان آتشنشانی در محدوده خدمات شهر است و خارج از آن از وظایف این سازمان نیست کما آن که سازمان آتش نشانی یزد حتی برای حوادث جاده‌ای نیز اعزام می‌شود.

میرشمسی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی یزد در محدوده پل الغدیر ،امامزاده سلطان، تا دوراهی بافق در جاده کنار گذر را پوشش می‌دهد در شهر‌های حمیدیا و شاهدیه نیز خدمات رسانی دارد و حتی روستا‌های عسگریه، محمودیه، دهنو و فهرج را نیز پوشش می‌دهد، اما حوادث خارج از این محدوده از وظایف این سازمان نیست.

وی با اشاره به وقوع حوادث متعدد در جاده کنارگذر گفت: هرچند از نظر قانونی پوشش حوادث این جاده از وظایف سازمان آتش نشانی نیست، اما نیرو‌های آتش نشانی شهر یزد برای حوادث متعدد جاده کنار گذر نیز اعزام می‌شوند.

میرشمسی با تاکید بر این که ایمنی بدون مشارکت مردم معنا نمی‌یابد اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده بزرگترین حوادث در نتیجه سهل انگاری‌های جزئی مردم است از این رو هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد و بی احتیاطی‌ها کمتر شود طبیعتا حوادث کمتری رخ می‌دهد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید