خبر فوری

دولت باید مسئله واگذاری آلومینیوم المهدی را پیگیری کند

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس اظهار کرد: بعضی از مردم از روی غفلت و ندانستن حرف‌هایی که ریشه آن از دشمنانی مثل وهابیت می‌آید را تکرار می‌کنند و می‌گویند که چرا باید پول خمس به آخوندها که منظورشان همان حوزه‌های علمیه است برسد.

وی با بیان اینکه باید مسئله چرایی حوزه و اصالت آن و اینکه چه کرده و چه می‌کند بین مردم جا بیفتد، افزود: در آیه ۱۲۲ سوره توبه عامل اصلی تشکیل حوزه‌های علمیه ذکر شده است، همه مردم نمی‌توانند برای کسب علم دینی به مرکز تدریس آن که در ایران قم است بروند باید عده‌ای بروند و بعد به شهر خود برگردند و تعلیم دهند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه در اسلام حبس و شلاق و انذار برای حفظ انسانیت است نه حفظ نظام و قدرت، اضافه کرد: جامعه باید هم بیم داشته باشد هم امید همان‌طور که پیامبر (ص) هم مبشر و هم منذر بودند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه هفته آینده هفته منابع طبیعی است و فرهنگ منابع طبیعی باید به مهارت عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: شناخت مردم از منابع طبیعی راهگشای حفظ منابع طبیعی است، سازمان منابع طبیعی لازم است اهمیت منابع طبیعی را برای مردم‌ تفسیر کند.

وی همچنین با اشاره به روز نیکوکاری (۱۴ اسفند) خاطرنشان کرد: هر شخص باید هر میزان که توانایی دارد به‌صورت ماهانه و مستمر برای نیکوکاری کنار بگذارد و اگر توانایی کمی نیز دارد همان مقدار کم را بگذارد و آن را ترک نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: تاکنون رئیس‌جمهوری نیامده است که تمام جناح‌ها آن را قبول داشته باشند، تکلیف ما همان است که مقام معظم رهبری گفتند که هر کس مردم به آن رأی دهند رئیس‌جمهور است و با هر تفکری که داریم در کارهای اجرایی باید به او کمک کنیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه از مقام‌های اجرایی می‌خواهیم در فضاهای ایدئولوژی و اظهارنظر در مورد آن وارد نشوند زیرا این وظیفه مقام معظم رهبری بوده و وظیفه اجرا که مربوط به خودشان است را انجام دهند، عنوان کرد: ما فرزندان امام و رهبریم و باید همان رویه آن‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری انصافاً طرح‌های مهمی افتتاح شد که با این طرح‌ها تا حدی مشکل بیکاری بهبود می‌یابد، ابراز کرد: در بخش کشاورزی، آب، بهداشت و درمان مشکل داریم که در نشست شورای اداری مطرح کردم.

امام‌جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه مردم بومی از استخدام افراد غیربومی در صنایع استان نارضایتی دارند و باید جلوی پایمال شدن حق مردم گرفته شود، اظهار کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم مشکل واگذاری آلومینیوم را پیگیری کنند چراکه با وجود تائید وزیر مردم قانع نشده‌اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: عده‌ای در این مسئله از بنده که مقصر نبوده و ارتباطی نداشته‌ام به‌عنوان مجرم نام‌برده‌اند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید